Ändringar i intjäning av BA Tier Points med American Airlines inrikes flyg?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Senator, 13 Juli 2012.

1. Hej,

Hade hoppas Concorde eller Homer vet svaret på detta :p

Förra året fick jag 60 TP på en resa med American Airlines inrikes mellan MIA och DCA. Om jag nu använder British Airways Flight Calculator:
    https://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/execclub/_gf/sv_se

så är "F" inte möjligt att välja, bara "C".
    Unfortunately, we cannot process your details until you amend the following errors:
    -The class of travel that you have selected is not available on this route. Please select a different class of travel.

Någon som vet om man har ändrat villkoren om det är en 2-klass flygning (Y och F) till att vara som i Europa? Det vill säga att American Airlines F nu räknas som CE?

Jag åker med American Airlines om några veckor på sträckorna EWR-MIA-CUR-MIA-EWR så jag kan rapportera tillbaka då, men undrade på om någon vet svaret?

2. AndyL

AndyL Medlem

Kalkylatorn har varit så ett bra tag nu, enligt FT får man fortsättningsvis F TP på de segment man bokat och flyger i F.

3. Homer

Homer Medlem

4. Tack AHO, borde inte posta samma fråga i två olika trådar men hade hoppas på att våra två OW/British Airways kungar Homer och Concorde hade stenkoll på frågan.

5. Homer

Homer Medlem

Ungefär samtidigt som detta uppstod började man tjäna 80TP i CE på de destinationer man tidigare bara tjänat 60TP på.
    t.ex HEL-LHR

6. Så summa summarum om jag tar mig genom allt detta: en helt enkel "bugg" på British Airways.com?

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    det är riktigt. British Airways.com har tappat en del i kvalitet och bugg testning senaste halvåret. Redemption motorn eller sidan är också ett lotteri, och har varit så i en månad. Det är inte bra.

8. Tack. Som jag tänkte, det gick under en timme så hade Homer och Concorde besvarat min fråga. Stort tack :cool:

Då blir min resa till Curacao från Newark så här:
    EWR-MIA 60 TP
    MIA-CUR 40 TP
    CUR-MIA 40 TP
    MIA-EWR 60TP
    Totalt 200 TP för en resa som kostar $511.90. Fast nu hade polaren $1500 i kuponger med American Airlines, så vi betalade bara skatter/avgifter på $103.90

I september kostar samma resa $491.90. Om man lägger till resan via ORD så resan blir
    EWR-ORD-MIA-CUR-MIA-ORD-EWR så kostar det $576.50. Så ungefär $85 för 120 TP till. Inte världens bästa TP run, men ganska bra till en trevlig destination för 320 TP. Man kan också resa via DFW. Har inte testat EWR-ORD-DFW-MIA-CUR t/r men det funkar kanske också :p

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1 person likes this.
  9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Låter som mycket bra värde för pengar med tanke på destinationen. Finns det några bra hotell i CUR och vilket språk används där mest?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!