Ändringar i Delta SkyMiles programmet

Diskussion i 'Skyteam' startad av Senator, 23 Augusti 2012.

  1. Nog en "enhancement", denna gången från ScaryTeam och Delta. Källa för detaljerna är FrequentFlier.com. Gissar det är få här inne som drabbas, men om man köper en form av paket (t.ex. kryssning) så kan Delta vara ett alternativ. Jag vet att några som kan Delta bättre menar att det är ett bra program för ScaryTeam.

    6a01347fd47536970c017c316506dc970b-800wi.png

    Källa: Delta Will Award Fewer Miles for Unpublished Fares - FrequentFlier.com
     
  2. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Satt just på tåget idag å funderade på ordet enhancement och när jag nästa gång skulle tvingas se det i flygvärlden..
     
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Är du lika mycket olycksfågel som Rambuster på FT? ;) Snälla, tänk inte på fler enhancements...
     
  4. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Delta Skymiles ändrar intjäning från 1 sep 2013

    Lite kort men ska du kreditera till Delta och flyger med partners så har de ändrat mycket.

    T.ex. så får man inga MQM för Korean mfl.
    Korean Air | Delta Airline Partners | Delta Air Lines
    Mycket är ändrat så läs på innan du väljer.
     
  5. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Många bloggar skriver liknande saker (Delta blir rev-based)
     
  6. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lustigt, inom poker/spelbranchen är det precis tvärt emot. Loyalitetsprogrammen har hela tiden varit baserade på Revenue (ju mer du rejkar(betalar i avgift) desto mer får du i rakeback. Nu är trenden att gå till "ju mer du spelar (tid, antal händer, antal olika sorters spel eller liknande parametrar, desto mer återbäring får du (och belöningarna blir hela tiden mer icke-monetära (upplevelser, låsa upp nya banor mm).

    Ett revenuebaserat program är inte bra (i alla fall inom spelvärlden, och jag gissar även inom flygvärlden) på grund av att kunderna så enkelt kan jämföra. betalar jag X kronor på bolag A så motsvarar detta Y kronor tillbaks. Det skapar alltså en prismedvetenhet, och i den redan pressade flygbranchen är det inget framgångsrecept.
     
  7. Hmm, det är kanske dags att bränna resterande 95.000 miles som jag har på kontot...
     
  8. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte AS och deras Mileage Plan täcka dina behov av att kreditera Skyteam?
     
  9. Idag fick jag ett mail av Delta SkyMiles
    [TABLE="class: deltaTable actionableTable"]
    [TR]
    [TH="colspan: 3"][/TH]
    [TH][/TH]
    [TH]
    Class Bonus Miles
    [/TH]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="colspan: 5"]¹ For exact earning levels, please click on the airline partner name.[/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha"]
    Marketing Carrier
    [/TD]
    [TD]
    Medallion Qualification Miles
    [/TD]
    [TD]
    Base Miles
    [/TD]
    [TD]
    Elite Tier Bonus
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    Business / First
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: odd"]
    [TD="class: alpha"]Delta (DL)[/TD]
    [TD]
    Full
    [/TD]
    [TD]
    100% All
    [/TD]
    [TD]
    Yes
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    50%
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha, colspan: 5"]
    GROUP 1 PARTNER AIRLINES
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: odd"]
    [TD="class: alpha"]Aeromexico (AM)
    Air France (AF)
    Alaska (AS)
    Alitalia (AZ)
    GOL (G3)
    KLM (KL)
    Virgin Australia (VA)[/TD]
    [TD]
    Full¹
    [/TD]
    [TD]
    100% All
    [/TD]
    [TD]
    Yes
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    50%
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha, colspan: 5"]
    GROUP 2 PARTNER AIRLINES
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: odd"]
    [TD="class: alpha"]Aeroflot (SU)
    Air Europa (UX)
    Czech (OK)
    Kenya Airways (KQ)
    Middle East Airlines (ME)
    Saudia Airlines (SV)
    Tarom (RO)[/TD]
    [TD]
    Reduced¹
    [/TD]
    [TD]
    Up to 100%¹
    [/TD]
    [TD]
    Yes
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    Up to 50%¹
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha, colspan: 5"]
    GROUP 3 PARTNER AIRLINES
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: odd"]
    [TD="class: alpha"]Aerolineas Argentinas (AR)
    China Airlines (CI)
    China Eastern (MU)
    China Southern (CZ)
    Vietnam (VN)
    Xiamen (MF)[/TD]
    [TD]
    Reduced¹
    [/TD]
    [TD]
    Up to 100%¹
    [/TD]
    [TD]
    No
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    Up to 25%¹
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha, colspan: 5"]
    GROUP 4 PARTNER AIRLINES
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: odd"]
    [TD="class: alpha"]Hawaiian (HA)
    Korean Air (KE)
    Malaysia (MH)
    Olympic (OA)[/TD]
    [TD]
    No
    [/TD]
    [TD]
    Up to 100%¹
    [/TD]
    [TD]
    No
    [/TD]
    [TD="class: omega"]
    No
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even"]
    [TD="class: alpha, colspan: 5"]¹ For exact earning levels, please click on the airline partner name.[/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
     
    Last edited: 14 Juni 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×