Ändring till mindre antal nätter och priset går upp. Kan man skippa sista natten och behålla priset?

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Dr. Miles, 27 Januari 2015.

  1. Ändring till mindre antal nätter och priset går upp. Kan man skippa sista natten och behålla samma totalpriset?

    Jag har bokat ett dubbelrum på ett hotell åt min släkt på Booking.com.
    Det var för fyra nätter och Room rate är avbokningsbar gratis fram till 2 dagar före ankomst.

    Nu vill min släkt att åka hem en dag tidigare därför vill min släkt att minska en natt från hotellbokningen.
    Jag försökte att ändra bokningen på Booking.com:s webbsida, då visar sidan att priser går upp när jag försöker att minska vistelsen till 3 nätter istället för 4 nätter som är bokad just nu.

    Det stod ingenting om minimum stay 4 nätter när jag bokade, därför känns det lite konstigt att jag (min släkt) måste betala mer för att bo en natt mindre.

    Frågan är så här:
    Har hotellet rätt att kräva mellanskillnaden om min släkt bor bara 3 nätter istället för 4 nätter som står i bokningen?

    Jag ser lite liknande problematik som Hidden city ticketing eller slänga returbiljetten.
     
  2. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det ska regleras i avtalet. Om det inte står i din bokningsrate så har de ingen rätt att ta ut betalt för man checkar ut för tidigt.
     
  3. Dreamliner787

    Dreamliner787 Medlem

    Ort:
    Helsingborg
    Land:
    Sverige Sverige
    De borde inte kräva någonting, gjorde samma sak i Berlin i våras, hände inget. Snackade med min mormor som har jobbat på hotell och enligt henne ska det inte vara någon fara.
    Vad som helst kan ju hända så att du måste åka hem en dag innan
     
  4. xmit

    xmit Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Beroende på hotellets utcheckningstid och när de behöver lämna hotellet så kan ju 4:e natten i princip anses vara utnyttjad också.
    Ex. senaste utcheckning kl. 12.00 men de lämnar kl. 14.00
     
    Gus och 011430121 gillar detta.
  5. Detta händer mig ganska ofta....jag brukar be om ursäkt och säga att jag givetvis betalar för den återstående natten.
    Detta har alltid funkat....har aldrig fått betala högre rate.
     
  6. Tack för era svar.
    Jag har kontaktat kundtjänst av Booking.com och har förklarat för henne om läget.
    Hon sa att hon skulle kontakta hotellet om det är okej att minska nätter utan att priset blir dyrare.
    Jag återkommer när jag har fått besked från Booking.com.
     
  7. Det slutade så att jag behöll min släkts bokning som den var och släkten checkade ut en dag tidigare.
    Det var inga problem och det blev ingen extra debitering heller.
     
    agehall och johhenrik gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×