Senaste nytt

Ändring flight Eurowings

Volatyle

Medlem
För en uppskattning på måltidskostnader och liknande kolla vilket dag-traktamente man får skattefritt för besök i Tyskland. Detta traktamente skall täcka tre mål mat om dagen och andra behov.
Bra tips! Antar det då gäller gånger antalet resenärer.

Borde jag försöka få något skriftligt från dem eller är det "safe" att göra utläggen själv? Dom försäkrade att dom kommer ersätta mig för kostnader givet det är inom rimliga gränser men dom vägrade skicka något skriftligt till mig utan sa att allt finns noterat hos dem. Vågar man lita på detta?
 

Jönsson

Medlem
När du nu ska använda telex så vill jag bara påminna om att Sverige har landsnumr 52 i telexnätet och inte 46 som i telenätet. Det är ju förmodligen vitalt att dina telex-meddelanden når rätt mottagare. ;)
 

NotRyan

Medlem
När du nu ska använda telex så vill jag bara påminna om att Sverige har landsnumr 52 i telexnätet och inte 46 som i telenätet. Det är ju förmodligen vitalt att dina telex-meddelanden når rätt mottagare. ;)
Det viktigaste är ju att man får skicka sina två telex-meddelanden, vad gäller mottagaren så tror jag knappast att relevant mottagare har en telex-terminal så det spelar nog ingen roll var dom hamnar haha :D
 

Jönsson

Medlem
Det viktigaste är ju att man får skicka sina två telex-meddelanden, vad gäller mottagaren så tror jag knappast att relevant mottagare har en telex-terminal så det spelar nog ingen roll var dom hamnar haha :D
Visserligen ironi fån min sida men jag är helt med på din linje. Man bör absolut nyttja denna föråldrade rättighet bara för att man kan. :)
 

Volatyle

Medlem
Återuppväcker denna tråden. Eurowings telefonsupport har bett mig maila in alla kostnader jag kommer ha i samband med vår övernattning i Dusseldorf - hotell är bokat och allt är rent praktiskt klart för vår det. Det som återstår är givetvis att få dessa kostnader i kompensation från Eurowings.

Jag mejlade deras reklamationsavdelning (tydligen är det enda sättet att nå dom) för cirka 3 veckor sedan men har ännu inte fått svar. Vad är egentligen nästa steg här? Någon nämnde ett 261/2004-ärende - hur går jag tillväga för att 'generera' ett sådant, jag antar detta följer någon form av generell process som alla flygbolag behöver agera på? Hade ni avvaktat lite till, eller hade ni satt igång med en 261/2004-ärende-process direkt?

Tacksam för input.

Vol
 

agehall

Medlem
Ang 261/2004 - läs den stora tråden om ämnet. Allt du behöver veta står i den. (Och du behöver inte läsa speciellt mycket från den)
 

Volatyle

Medlem
Tack för all input, Eurowings kontaktade mig (tillslut!) och jag måste ge en eloge för deras bemötande. Visst var det tröga ledtider, men dom har hanterat ärendet utmärkt och känslan var verkligen att jag hade att göra med Lufthansa (vilket det är, indirekt) :)

Tack igen alla för tips/tankar!

Vol
 
Toppen