Ändring/Avboknkng av resa bokad med Avios?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Bryant, 4 Februari 2015.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fråga till er som är insatta i detta program.

När jag letat runt efter regler och kostnader kring avbokning av award så har jag hittat följande.

Avbokningskostnad är 55$ och aviosen återförs till kontot.
    Ändring av awardresa kostar 25$.

Men, har jag hittat rätt info och är det så det fungerar?
    Är det kostnad per biljett eller bokning?

Är bortskämd med Eurobonus fria avbokning :).

Tack.

2. Det står här: http://www.britishairways.com/sv-se/executive-club/spending-avios/booking-and-service-fees

Det kostar 350 SEK per person vid avbokning* eller ändring.
    *Om summan av betalda skatter&avgifter är lägre än 350 SEK, behöver du inte att betala någon avgift vid avbokning.

Kod:
    Country    Booking over the phone with BA    Booking onba.com    Date/time changes    Cancellation/Avios redeposit    Additional Service Centre fee for date/time changes, cancellation and Avios redeposit
    Sweden    SEK160    no charge    SEK350    SEK350    SEK160

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort Tack doktorn! Då hittade jag rätt. Departure är från Latinamerika/Karibien.

Då återstår bara frågan om det är per bokning eller per person? (Borde vara per person)

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles säger ju per person, eller menar du att du vill hitta någon annanstans att verifiera det? :)

5. Varifrån bonusresan börjar är inte väsentligt om jag har förstått rätt. Om du är registrerad medlem i Sverige och du har använt dina avios, gäller tabellen för Sverige.

Det finns utrymme för tolkning.
    Det kan vara så att första personens avgift är 350 SEK men från andra personen i samma bokning är 160 SEK per person.
    Jag tror att @Homer vet mer om detta.

Bryant gillar detta.
  6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ha ha.. Så noga läste jag...

johhenrik gillar detta.
  7. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    bumpar denna tråden - vad är deadline för avbokning av resa med avios?
    SAS har inga roliga priser så tänkte bränna av mina sista avios men samtidigt vill jag inte låsa mig och 350kr är ju helt ok som avbokning fee ...

8. Fram till 24 timmar före avgång av första flighten enligt Terms & Conditions.

EBGGOT gillar detta.
  9. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT: Hur långtid tar det innan man får bekräftelse över mail? Gjort 2 bokningar och det har snart gått 1h och inget på mailen ...
    Hittar heller inte något under "manage my bookings" ... men poäng är dragna och jag såg bokningsnummer när jag gjorde dem ...

10. Senast tog den 4 dagar innan min resa biljetterades...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!