Senaste nytt

Ändring av tur och retur biljett

igelkotten

Medlem
Hej!

Min flickvän har en biljett bokad med Finnair i Light med utresa 28 december och hemresa 1 januari 2018 från Helsingfors till Stockholm.

Jag bokade en award med SAS så att hon kan komma den 25 december istället, i tron att det bara var att avboka utresan och behålla hemresan med Finnair (vilket fungerar utmärkt med SAS-bokningar).

Dessvärre verkar Finnair köra på tur-och-retur-prissättning intra-Europa fortfarande. Detta innebär, tillsammans med reglerna för Light-biljetter, att de vägrar avboka utresan den 28 dec. Detta innebär att hemresan 1 januari automatiskt kommer avbokas ifall hon inte åker med utresan. Situationen är rätt knivig med andra ord, eftersom 1 januari saknar awards både med *A och med OW, samt att biljettpriserna är väldigt höga den dagen, med flera slutsålda avgångar.

Är det någon som haft att göra med Finnair som vet om det finns någon lösning på detta problem? Jag greppar efter strån förstår jag, men tänkte det var värt att kolla här. Känns trist att missa julen med henne pga detta, så jag söker efter alla möjliga tänkbara förslag.

Även om hon checkar in via mobilen på utresan, men inte åker den, så avbokas hela bokningen va?
 
Toppen