Ändring av SAS Credits: no more Lufthansa, Austrian, SWISS, Air Canada, United, ANA

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 28 Mars 2013.

1. Jag fick följande e-mail från SAS.

Alltså man kommer inte kunna tjäna SAS Credits på följande flygbolags flygningar efter 30 Apr 2013. :(
    • ANA
    • Air Canada
    • Austrian
    • Lufthansa
    • SWISS
    • United

2 personer gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer sammarbetet med Singapore Airlines innebära bättre award tillgång med EuroBonus i premiumklasser på SQ?

3. Det är synd att Lufthansa inte har Star Alliance Company Plus i Skandinavien.

T ex Star Alliance Company Plus kund i Storbritannien kan tjäna poäng på följande flygbolags flygningar.
    • Air Canada
    • All Nippon Airways
    • Austrian Airlines
    • Brussels Airlines
    • Germanwings
    • LOT Polish Airlines
    • Lufthansa
    • Scandinavian Airlines
    • Swiss International Air Lines
    • TAP Portugal
    • United Airlines

4. Men är det någon hemma hos SAS? Jag skulle precis föreslå att man gick med i den Nordamerikanska JV, men här verkar SAS dra sig från Star...

5. emiland

emiland Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på vilket enormt jobb (läs tjat) SAS lade ned för att få in vårt företag som medlem i SAS Credits känns det lite märkligt att det urvattnas så snabbt.

6. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om SAS Credits varit något att hänga i granen, medan jag har flugit in några hundratusen EuroBonus poäng så har det ju inte direkt flödat in Credits för samma flygningar.. brände upp mina Credits med 2 t/r i Eco till Göteborg nyligen! Ungefär så!

Last edited: 28 Mars 2013
  7. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lade i går in en bokning på Lufthansa med SAS Credits. Tji fick jag i dag. SAS rasar nedåt med stormsteg. Vad blir nästa enhancement? Eurobonuspoäng får bara tas ut på SAS inom Europa?

8. ELO

ELO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är detta ett tecken på att SAS är på ruinens brant igen?

9. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske är Lufthansa som drar sig ur för att programmet inte "lyft"?

10. Zwizz

Zwizz Medlem

SAS anpassar sig efter sina resurser.LCC?SAS Credits har aldrig varit aktuellt För mig som egen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!