Ändrar prisstruktur i ekonomiklassen till USA och Asien

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av A380*G, 20 Februari 2014.

1. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    qwerty

Last edited: 15 Juni 2014
    1 person likes this.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade gärna sett att SAS erbjöd enkelbiljetter i de låga bokningsklasserna även på long haul, om de nu vill konkurrera med Norwegian.

5 personer gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS minus har väl alltid varit ombokningsbar (för 500 SEK + fare difference), med undantag för de allra allra billigaste biljetterna?

4. Thornado

Thornado Medlem

Om man går in på sas.se och försöker boka en resa till USA så verkar det ha dykt upp en ny (tror jag väl - har inget minne av den) bokningsklass som de kallar "SAS Go Flex".

Regler:

5. Bara inom Norden och Europa har det varit om jag minns rätt.

6. varva77

varva77 Medlem

Låter mycket bra, jag hade ju precis ett problem med GO ut men PLUS hem till USA där jag ville ändra utresan. Detta gick dock inte gick till något pris alls. Enda som gick var helt ny resa ut och hem.

7. Christian R

Christian R DYKWIA

Det ser ud til at Go Flex bookes i bl.a. booking klasse H

Her er uddrag af farerules for CPH-NYC i Go Flex

Dr. Miles Det sidste afsnit, er det gældende hvis man går fra ikke at overhold min. stay til at overhold min. stay? Der står jo ellers netop at man kun kan ombookes i samme eller højere bookingklasse dvs. H, M, E, S, Y, J, D og C -> fare kan ikke blive lavere.

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det skulle vara nått… ibland vore det så skönt att kunna boka billiga envägsbiljetter med seriösa bolag till och från usa.

9. Jag vet inte din definition av seriösa flygbolag men Icelandair har (relativt) billiga enkelresa biljetter till/från USA.

10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt, och gamla "GO Saver" är borttagen. Vanliga GO är ombokningsbar men ej avbokningsbar (och prissänkt ner till nivån för gamla "GO Saver"). En klar förbättring

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!