Ändrade flygtider med China Southern

Diskussion i 'Skyteam' startad av Yoghurt, 28 September 2014.

1. Yoghurt

Yoghurt Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej! Den 22:a december har jag en biljett bokad med CZ6782 (China Southern) från Shanghai Pudong till Sanya, Hainan, Kina (SYX) och tillbaka med CZ6753 den 1:a januari. När jag bokade biljetten var det följande avgångstider:

• 21:00 - 23:55 (dit)
    • 08:50 - 11:45 (tillbaka)
    Nu häromdagen fick jag ett e-post att ankomstiderna har ändrats, men inte avgångstiderna. Vips blev ditresan 45 minuter längre och tillbakaresan 20 minuter kortare. Jag har läst att det är vanligt att avgångar plötsligt kan få ändrade tider och att plötsligt inställda flyg inte heller är ovanliga i Kina, men så pass mycket ändrade ankomsttider? Hur kommer det sig att flyget dit plötsligt kan ha blivit 45 minuter längre och hemresan 20 minuter kortare? Kan det ha något att göra med säg, ändrade slottider?

Är bara nyfiken på vad det kan vara, det leder som tur är inte till några bekymmer med anslutningar och sånt :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!