Ändra Lufthansa bokningsklass + ändra bonusprogram

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Veteranobuff, 28 Oktober 2011.

1. Veteranobuff

Veteranobuff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat på Lufthansa´s kampanj ARN-FRA-DXB i feb . Billigt å bra men bokningsklass K Hade nu tänkt att kreditera Aaegan men K ger 0 poäng om jag har kollat rätt.
    Finns ngn möjlighet vad ni vet att i efterhand ändra bokningsklass till en economy som ger poäng på Aaegan? Om det går kan man se kostnad på det någonstans?
    Har nu mitt EBS inlagt på den flygningen men skulle man vilja byta gissar jag att man lättast gör det via Lufthansa customer service?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan plocka upp din bokning mha ditt namn och PNR via LHs hemsida. Där kan du sedan byta bonusprogram. Det går även att göra vid incheckningen.

3. Veteranobuff

Veteranobuff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok tack men den första frågan kvarstår. Eftersom bokningsklass är K så är det ingen idé att byta till Aaegan då det ger 0 poäng. Kan man på ngt sätt uppgradera sin klass till en som ger poäng på en existerande bokning? Typ till S,V,W eller nåt annat?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, enligt reglerna för den där biljetten så är den icke-återbetalningsbar och inte ändringsbar, så då får du köpa en ny biljett om du vill ha en annan bokningsklass.

Det enda du kan komma undan med, är om du köpt biljetten för mindre än 24h sedan via LHs websida. Då kan du avboka den utan kostnad.

Och ursäkta att jag läste ditt första inlägg lite slarvigt. Jag tyckte du frågade om hur man kan byta FFP i en bokning.

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle rekommendera att du kontaktar Lufthansa kundservice. Jag själv lämnade förändringen en gång fram till incheckning och Lufthansa lyckades missa detta och fick inga poäng till mitt EuroBonus konto. Såg att poängen blev registrerat till mitt Lufthansa M&M fast visade mitt EuroBonus kort vid incheckning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!