Ändra födelsedatum på barn i befintlig biljett

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Steve, 12 Januari 2019.

  1. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte precis att jag klickat i fel månad på mitt barn på en Lufthansabiljett som bokades för ett par månader sedan. Blev juni istället för juli.

    Går det ändra? Är det något man i så fall kan göra själv online eller via Lufthansas kundtjänst?

    Biljetten är K klass.

    Hoppas det går att ändra så jag inte behöver köpa ny biljett...
     
  2. aldrighemma

    aldrighemma Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte se att det ska vara något problem så länge det felaktiga datumet inte påverkar biljettpriset, t ex att barnets ålder hamnar över 2 eller 12 års gränsen. Men det säkraste är väl bara att ringa Lufthansa och fråga om dom kan ändra?
    Du kan ju alltid lägga in rätt datum i APIS själv, om det gäller en resa utanför EU.
     
    Steve och Gus gillar detta.
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På SAS räknas ändring av födelsedatum som en namnändring. Samma bör gälla hos Lufthansa.
     
    Steve gillar detta.
  4. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Mycket riktigt kunde Lufthansa via telefon ändra till rätt födelsedatum, kostade inget extra.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×