Ändra en T-class Delta-biljett. Goda råd efterlyses!

Diskussion i 'Skyteam' startad av alexz, 24 Juni 2013.

  1. alexz

    alexz Ny medlem

    Har idag varit i kontakt med en empatilös och förmodligen okunnig medarbetare på en affärsresbyrå (TicketBiz) idag. På grund av kommunikationsproblem har fel datum och destination bokats på Delta, hemreseflyget är rätt.

    Resa 1 (18/08/2013) är ARN-AMS-IAD.
    Resa 2 (27/08/2013) IAD-JFK-ARN.

    Är intresserad av att i första hand ändra resa 1 datumet (ca 24/07/2013) OCH till NYC. I andra hand endast ändra datumet.

    Vad gäller? Alla idéer och förslag tas tacksamt emot.
     
    Last edited: 24 Juni 2013
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Sorry, T innebär "Changes not permitted".

    Ett par saker när man har med resebyråer att göra:

    1) Använd dem inte. 99% av alla resor går lika bra att boka online, helst via flygbolagens egna hemsidor.
    2) Förutsätt att de gör fel.
    3) Be alltid om en reservation och kontrollera uppgifterna innan biljettering begärs.
    4) Kommunicera ALLTID via mail, så att du, om tvist uppstår, har svart på vitt vad som sagts.
     
    6 personer gillar detta.
  3. pep

    pep Medlem

    resebyråer: Jeg holder med agehall. Dog er der den undtagelse at hvis man får bygget et godt forhold op til en person i byrået som er dygtig, præcis, erfaren, omhyggelig og kender diner vaner, muligheder og prioriteter, kan man være heldig at få flere og bedre tilbud end man selv kan finde. Medmindre man selv er expert og/eller bruger MEGET tid på det!
     
  4. Lonelyflyer

    Lonelyflyer Medlem

    Ort:
    BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    precis, och skulle det bli nåt stök under din resa så kan du inte bara glida upp till disken på bolaget du flyger med och hoppas de bokar om den, utan de kommer be dig ringa resebyrån
     
  5. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet av ombokningsbar economy är dessutom att man antingen kan ändra datum eller destination, men inte båda.
     
  6. Snosken

    Snosken Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige

    Måste få lov att försvara resebyråledet en aning. Att förutsätta att vi alltid gör fel är ju verkligen att dra alla över en kam.
    Sen så är det ju så att folket som håller till på denna sajt inte direkt speglar medelsvensson när det gäller flygbokningar, så jag förstår om många här inte känner något behov av det.
    DOCK håller jag verkligen med om punkt 3 och 4. Följer man dom 2 punkterna så är ju "skuldfrågan" löst på nolltid :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×