Ändra bonusprogram på en award biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av frta02, 26 Januari 2015.

1. frta02

frta02 Medlem

Jag har en award biljett genom SAS EuroBonus som då visar mitt EBS nummer. Kan jag utan att "förstöra" ngt ändra FFP på en AWARD biljett? I det här fallet skulle jag istället vilja ha mitt A3*G på biljetten.

Underlättar vi t ex lounger, priority check-in/boarding osv.

Tack så länge.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina erfarenheter om att resa på EuroBonus-awardbiljetter:
    Vid incheckning över disk kommer inte statusen med på boardingkortet (även om FFP är i bokningen)
    Vid incheckning i automat kan man själv registrera FFP, och då kommer statusen med på boardingkortet (åtminstone EuroBonus-status).

johhenrik gillar detta.
  3. frta02

frta02 Medlem

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa i automaten eller uppsök en manuell disk så brukar de kunna lägga in statusen direkt. Annars går det att fixa i loungen.

5. Jag tror att det är just den som trådstartaren vill undvika.

frta02 gillar detta.
  6. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer (iaf delvis) med dig. Senast jag provade var sommaren 2013 på Landvetter.

EuroBonus-award och jag lade in mitt nyvunna A3*G vid incheckning i automat eftersom detta inte var möjligt via sas.se. Fick dock fel status (A3*B) på boarding card men det var inga problem i lounge.

7. frta02

frta02 Medlem

På vissa flygbolags hemsidor kommer jag in på "Manage my booking" men på t ex LOT och Avianca får jag bara felmeddelanden.
    Uniteds sida fungerar men fältet FFP är låst. På Lufthansa kommer man in och kan ange FFP men det sparas inte.

Måste ju finnas ett sida där detta går att ändra....

8. Förr i tiden kunde man ändra FFP numret på en bonusresabokning i Amadeus bl a på SAS Australisk webbsida, Lufthansa, LOT. Men det har slutat att fungera runt 2013-2014.

9. chrisljo

chrisljo Medlem

Har prøvd flere ganger i check-in/lounge etc siste halvannet året, uten at de ansatte har fått det til.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!