Senaste nytt

Ändra bonusbokning - fullt på direktflyg, hur göra?

jurgenb

Medlem
Sitter med en bonusbokning ARN-GVA-ARN nästa vecka och skulle behöva ändra hemresan till söndag istället för nuvarande måndag.

SAS direktflyg GVA-ARN saknar bonusplatser i både Plus och Go, min bonusbiljett är bokad i Plus (I)

Som jag ser det har jag följande alternativ;
• Boka om hemresa via FRA - med förlängd restid och samtidigt betala ytterligare ca 700SEK i skatter
• Boka en enkel med Easyjet för dryga 1000SEK (inkl bagageavgift zzz)
• Ta in på hotell i Geneve med de extra kostnader som uppstår (troligen dyraste alternativet)
• Boka om till LX2811 resp LX1254 vilka har bonusplatser kvar, SAS uppgav inte detta alternativ alls men kanske går att proppsa på, frågan är då vad de ytterligare skatterna kan innebära, mer el mindre än FRA alternativet??

samt då det som inlägget egentligen avser fråga..

• Vara kall och invänta att ytterligare bonusplatser släpps upp hos SAS.

Hur vanligt/troligt är det att ytterligare platser frigörs till Bonusbokning om det i nuläget anses vara fullt.
Enligt expertflyer finns det gott om platser kvar i Plus men även en del i Go på flighten SK2616.

C7 D7 Z7 R0 J7 Y0 S0 B0 P0 A0 E7 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Någon som skulle kunna komma med något kvalificerat tips på hur göra?
 

jurgenb

Medlem
Inget OSL däremot CPH men där var det slutsålt (på bonusplatser) dessutom lite knepig tid att hinna med alt 1 där på söndagen, alt 2 var tyvärr även det fullt.
 

jurgenb

Medlem
FRA var som sagt +700sek i skatter o avgifter mot dagens direktflyg (på fel dag).
ZRH var som frågan ställdes, via LX men då undrade jag om nån hade koll på skatterna som lär tillkomma på ZRH vs FRA..
 

AABack2ARN

Medlem
C7 D7 Z7 R0 J7 Y0 S0 B0 P0 A0 E7 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Jag är inte helt säker på att ovanstående flight verkligen har gott om plats även om det finns en del platser till salu. Min lilla erfarenheter säger att när G kryper ner mot noll då är det ganska ont om platser på planet oavsett kabin. Jag skulle tro att SAS är villig att överboka flighten om den inte redan är det.

Jag tror således inte på att det kommer släppas platser om inget oförutsett inträffar (eller de sätter in en större kärra).
 

jurgenb

Medlem
LX 2811 GVA 14/04/06 14:45 ZRH 15:35 AR1 Business - Awards & Upgrades I 2
LX 1254 ZRH 14/04/06 16:35 ARN 18:55 320 Business - Awards & Upgrades I 2

När det står som ovan på expertflyer och SAS säger att dom inte ser några bonusplatser på detta flyg är det månne LH Group som håller dessa för M&M medlemmar och finns det någon chans att dom liksom på long haul släpps ut på *A marknaden innan avgång?

Tröttsamt!
 

Dr. Miles

Expert
LX 2811 GVA 14/04/06 14:45 ZRH 15:35 AR1 Business - Awards & Upgrades I 2
LX 1254 ZRH 14/04/06 16:35 ARN 18:55 320 Business - Awards & Upgrades I 2

När det står som ovan på expertflyer och SAS säger att dom inte ser några bonusplatser på detta flyg är det månne LH Group som håller dessa för M&M medlemmar och finns det någon chans att dom liksom på long haul släpps ut på *A marknaden innan avgång?

Tröttsamt!

LX2811 är tillgängligt för andra Star Alliance partner men inte på LX1254 mellan Zürich och Stockholm.

Resultat från ANA

4/6(SU) LX2811 cy
Geneva Zurich
14:45 15:35 AR1

4/6(SU) LX1254 --
Zurich Stockholm(ARN)
16:35 18:55 320
 

jurgenb

Medlem
När jag tittar på LX2811 och LX1254 via Expertflyer står nu 6 platser i I klass och 9 tillgängliga i X (Coach). Men SAS kan fortfarande inte lägga EB bokningar på dessa. Häromdan var det endast 2 platser i I och 0 i X, ska man våga hoppas på att dom också öppnas upp för EB inom 24h el ska man bita i det sura äpplet och stå sitt kast.
 
Toppen