Taggade medlemmar

Like Tree329Gillar

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Sida 68 av 94 FörstaFörsta ... 1858666768697078 ... SistaSista
Visar resultat 671 till 680 av 932
  1. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #671
    Medlem
    Medlem: Jul 2012
    97 inlägg
    Hej och tack för svar, förstår mer nu-

Problematiken är att enda sättet att ta sig från Santiago till Rio (på mina datum som är ganska många) är via Lima. Och bara från det hållet, Santiago-Lima-Rio.Så en viss "backtracking" kommer jag inte undan.

Men ska pröva hitta flyg hem från Rio direkt till Frankfurt eller annan hub med direktførbindelse till SVG så har jag iallafall "bara" 4segment ut och hem.

2. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #672
    rob74s avatar Medlem
    Medlem: Apr 2011
    Kiruna
    2 512 inlägg
    bhen, jag har för mig att det har nämnts något om att stopover bara få ske på utresan. Jag kollade lite på det finstilta och hittade följande: "Stopovers are allowed only for the most direct route of travel", vilket skulle kunna antyda stop over på utresan. Dels kan det vara din stopover i GIG som ställer till problem och "snurren SCL-LIM. Jag skulle kanske försöka vända på turordningen, först till GIG med ett stopover och sedan till SCL som destination. Sen om det funkar kör du SCL-LIM-BOG så blir det lite rakare väg

När det gäller segmenten, så verkar det vara 8 som gäller? Däremot är jag inte säker på att dom är så petiga med fördelningen mellan ut och hemresan.

Ska själv ringa idag och förhoppningsvis få min beställning bekräftad, men den har föregåtts av myyyycket trixande och fixande med olika alternativ
    Av min erfarenhet senaste tiden är att de är väldigt hårda med max fyra segment till destinationen och max fyra segment på vägen hem igen.
    Stämmer det där om max 4 segment - har också fått det förklarat så när jag försökte klämma in lite extra senast.
    Jag har dock en stopover i Bangkok på hemvägen från Australien i januari. (Kan inte minnas något om att det bara skulle vara tillåtet åt det ena hållet, bara att man endast kan ha stopover en gång.)
    Eller så har de genom diverse fantastiska geografikunskaper räknat Sydney som stopover och Bangkok som destination och därför dragit mindre poäng än vad som skulle gå åt...

3. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #673
    henrik ls avatar Medlem
    Medlem: Jun 2011
    KVB
    2 285 inlägg
    Resan måste gå via nån mileage-dept som var stängt ikväll men min agent menade att det skulle gå bra och att de bara skulle checka att det inte blev för många miles/lång resa totalt.
    Har fått bokningsnummer och jag kan se den på mina sidor på dividend miles-sidan.
    Väntar med spänning om det går igenom trots 5 segment på hemresan...
    /b
    Edit: alla resor utom eze-scl i C..
    Det ska bli spännande och ser hur det går. Ringde du till US, eller det svenska numret? Vad jag är rädd för att att dom kommer att ha synpunkter på 3+5 segment, det diskuterades nyligen. Men man vet ju aldrig med agent roulette

4. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #674
    Medlem
    Medlem: Jun 2012
    189 inlägg
    Kluriga regler detta. Jag har läst på här i tråden och på andra ställen men har ändå en fråga som jag tycker är oklar: Stämmer det att man måste göra stopover i en *A-hub och att denna hub måste vara av samma flygbolag som man flyger in i? Jag läste detta på
    Maximizing Stopovers, Transfers and Open Jaw Ticketing on US Airways Awards | The Points Guy

Citat;
    "Stopovers can only be in Star Alliance hubs and you must be flying that carriers hub. For example, you can only stop in Frankfurt if you are flying into Frankfurt on Lufthansa"

Om det är så blir ju användandet av stopover väldigt begränsat.

Min tänkta rutt inom kort är:
    GOT>FRA/MUC>HKG stopover (allt med Lufthansa)
    HKG>PEK destination (Air China)
    PEK>MUC>GOT (allt med Lufthansa)

HKG är *A-hub (Air New Zealand) men jag flyger ju inte in med dom.

5. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #675
    Medlem
    Medlem: Dec 2011
    SFT
    343 inlägg
    Skaffade KVS tool igår och satt 3-4 timmar, svårt att slita sig..........
    Hittade flera LH flighter med 3 platser i F såväl till HKG som NRT inom 14 dagar. Kan man räkna med att US air agenterna ser dessa platser när de finns i KVS tool?
    Dessutom verkar det som om vissa flighter har 6-7 obokade F-stolar, som sannolikt inte blir köpta. Sannolikheten är väl också stor att M&M medlemmar som har vesäntligt tidigare tillgång till dessa platser inte väntar med bokning till 2 veckor före avresa?
    Visserligen tillkommer, tror jag $750 i avgift om man bokar senare än 3 veckor före avresa, men svårt att undvika denna utgift om man vill åka LH eller ANA.

Ser fram emot nästa kampanj och köpa fler miles!

6. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #676
    henrik ls avatar Medlem
    Medlem: Jun 2011
    KVB
    2 285 inlägg
    Skaffade KVS tool igår och satt 3-4 timmar, svårt att slita sig..........
    Hittade flera LH flighter med 3 platser i F såväl till HKG som NRT inom 14 dagar. Kan man räkna med att US air agenterna ser dessa platser när de finns i KVS tool?
    Välkommen till en annan beroendeframkallande drog Jag postade ngn länk om detta, men hittar den inte och AHO har även tagit upp detta som man kallar Starnet blocking, dvs att agenterna inte ser plasterna för att US inte vill att de (LH F) ska bokas. Man ska kunna be agenten att manuellt knappa in uppgifterna och vips bekräftas en ledig plast. Men att få fatt i 3 plaster på i F på LH känns som en tuff utmaning. Vidare läste jag på en annan site (där jag heller inte hittar länken Jag borde bokmärka dem flitigare) att US-agenten kan har problem med att se 1 ledig plast på vissa bolag, men finns det 2 så syn dom. För min del var det dock inga problem när jag bokade TG F FRA-BKK, men detta är nog också bolagsberoende.

7. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #677
    Medlem
    Medlem: Dec 2011
    SFT
    343 inlägg
    Vilket bolag är det störst sannolikhet att hitta 3 F platser? TG FRA-BKK t.ex? om vi inte vill åka airchina.
    Kan det vara så att LH avgångar från MUC är enklare att få flera platser på?

8. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #678
    GillBatess avatar Medlem
    Medlem: Jul 2011
    347 inlägg
    Av min erfarenhet senaste tiden är att de är väldigt hårda med max fyra segment till destinationen och max fyra segment på vägen hem igen.
    Jag kom precis hem från resan got-muc-tyo-kmq(destination)-hnd-bkk-cdg-fra-got som jag bokade för ett par veckor sedan. Då klagade dom inte på att det var 5 segment på hemvägen (men å andra sidan 8 totalt)

9. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #679
    Dr. Miless avatar Expert
    AHO Tea points: 14
    16 632 inlägg
    Jag kom precis hem från resan got-muc-tyo-kmq(destination)-hnd-bkk-cdg-fra-got som jag bokade för ett par veckor sedan. Då klagade dom inte på att det var 5 segment på hemvägen (men å andra sidan 8 totalt)
    Kanske de räknade som följande
    GOT-MUC
    MUC-TYO
    TYO-KMQ(stopover)
    KMQ-HND

(destination, trots kort visitelse)

HND-BKK
    BKK-CDG
    CDG-FRA
    FRA-GOT

10. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #680
    Dr. Miless avatar Expert
    AHO Tea points: 14
    16 632 inlägg
    Kluriga regler detta. Jag har läst på här i tråden och på andra ställen men har ändå en fråga som jag tycker är oklar: Stämmer det att man måste göra stopover i en *A-hub och att denna hub måste vara av samma flygbolag som man flyger in i? Jag läste detta på
    Maximizing Stopovers, Transfers and Open Jaw Ticketing on US Airways Awards | The Points Guy

Citat;
    "Stopovers can only be in Star Alliance hubs and you must be flying that carriers hub. For example, you can only stop in Frankfurt if you are flying into Frankfurt on Lufthansa"

Om det är så blir ju användandet av stopover väldigt begränsat.

Min tänkta rutt inom kort är:
    GOT>FRA/MUC>HKG stopover (allt med Lufthansa)
    HKG>PEK destination (Air China)
    PEK>MUC>GOT (allt med Lufthansa)

HKG är *A-hub (Air New Zealand) men jag flyger ju inte in med dom.
    De är inte kinkiga på den punkten. Jag har tagit stopover i Bangkok trots att jag flög in med Singapore Airline.
    Om agenten säger att det inte är tillåtet, hänga på luren och försöka igen.