Taggade medlemmar

Like Tree31Gillar

SK997 till Shanghai - Plastpåse i motor nummer två

Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 26
  1. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #1
    Travellers avatar Medlem
    Medlem: Aug 2011
    1 320 inlägg
    SK997 som jag sitter i lämnade gate C29 i perfekt tid men nu är vi tillbaka där vi började tio minuter senare. En plastpåse har nämligen sugits in i motor nummer två informerade markpersonalen besättningen om. Nu skall vi se vad en plastpåse kan ställa till med på ett plan för en halv miljard.

    Ett glatt SMS ankom just.

    Ny avgångstid
    SK997 26SEP13
    Köpenhamn
    Shanghai
    Avg: 1825
    Ny info: 1900
    Gate: C29
    Mvh SAS
    Senast ändrad av Traveller, 2013-09-26 klockan 17:51
    Martin Björnström gillar detta.

  2. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #2
    simon_says91s avatar Medlem
    Medlem: Oct 2012
    Solna
    970 inlägg
    Anses de här som tech eller rent klantigt av den som tappade påsen? Tänker på om förseningen blir långvarig.....

    Tur att de inte glömt ett verktyg i den för då hade du fått vänta bra länge. Hoppas de löser sig snart!!!!

  3. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #3
    KNA
    KNA är offline
    Medlem
    Medlem: Aug 2013
    38 inlägg
    Känns som ett tecken på att de tar säkerheten först , som sagt var påsen kunde ha haft ett hårt innehåll
    simon_says91 gillar detta.

  4. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #4
    simon_says91s avatar Medlem
    Medlem: Oct 2012
    Solna
    970 inlägg
    SK997 gjorde pushback 19:17..... Ser ut att dom kommer iväg!

  5. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #5
    KNA
    KNA är offline
    Medlem
    Medlem: Aug 2013
    38 inlägg
    Passerade nyss söder om Landskrona så är i luften
    simon_says91 och jannewa gillar detta.

  6. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #6
    Alx
    Alx är offline
    Medlem
    Medlem: Jun 2011
    Malta & NYC
    1 813 inlägg
    Skönt att de kom iväg! Aldrig roligt med plastpåsar!
    simon_says91 gillar detta.

  7. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #7
    Travellers avatar Medlem
    Medlem: Aug 2011
    1 320 inlägg
    Påsen återfanns aldrig, inte heller några spår av denna i motorn. Fullt av techfolk och motorn öppnades. Min dotter propsade på bevis på påsens existens genom att be personalen om en bit i bevis. Seeing is believing alltså..
    Tackar dock SAS för uppgraderingen av min dotter till 1A invid mig. Med henne inräknad var vi 8 i Business på denna resa. Bra personal, god Champagne men lite smaklöst kött. SAS glass är alltid god...
    sembl, Aurora, Friskytten och 2 andra gillar detta.

  8. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #8
    agehalls avatar Medlem
    Medlem: Apr 2011
    ARN
    10 699 inlägg
    Om påsen kom in i själva turbindelen så lär den ha förintats rätt fort...
    Dr. Miles och Lindberg gillar detta.
    If it was important, I'd already be involved!

  9. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #9
    jth
    jth är offline
    Medlem
    Medlem: Apr 2011
    Stockholm
    711 inlägg
    Sannolikt flög den rätt igenom fläkten och kom ut i smådelar bakom...

    OT: jag minns att en liknande sak hände mig i början på 2000-talet, då när SAS 340-maskiner var ganska nya. Hade kommit från Singapore, på den tiden när de mellanlandade i BKK. När vi skulle taxa ut från BKK vägrade motor 3 helt enkelt att starta. Inget hände när de tryckte på knappen i cockpit
    Tillbaka till gate och efter att ha letat reservdelar i nån timme så gav de upp och vi fick deboarda och ta in på hotell.
    Kaptenen sa att en fullastad 340 faktiskt kunde starta på 3 motorer, men att de inte var i linje med SAS säkerhetsreglemente.
    Smuffe gillar detta.
    Vi ses i Scandinavian lounge.

  10. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #10
    simon_says91s avatar Medlem
    Medlem: Oct 2012
    Solna
    970 inlägg
    Sannolikt flög den rätt igenom fläkten och kom ut i smådelar bakom...

    OT: jag minns att en liknande sak hände mig i början på 2000-talet, då när SAS 340-maskiner var ganska nya. Hade kommit från Singapore, på den tiden när de mellanlandade i BKK. När vi skulle taxa ut från BKK vägrade motor 3 helt enkelt att starta. Inget hände när de tryckte på knappen i cockpit
    Tillbaka till gate och efter att ha letat reservdelar i nån timme så gav de upp och vi fick deboarda och ta in på hotell.
    Kaptenen sa att en fullastad 340 faktiskt kunde starta på 3 motorer, men att de inte var i linje med SAS säkerhetsreglemente.
    Otroligt att han ens nämner att de fungerar att starta på 3 motorer.... Hade nog sparkat ut dörren och hoppat av om dom valt att lyfta då haha

Sida 1 av 3 123 SistaSista