Senaste nytt

Vilka reserelaterade bloggar följer ni?

Henry

Medlem
Hallå! Jag tänkte höra vilka reserelaterade bloggar folk här på forumet följer. Det kan vara allt från bloggar med renodlade resereportage till bloggar som tipsar om billiga flygbiljetter och hotellkampanjar. De bloggar jag följer hör till den senare kateogorin;

Upgrade your travel using frequent flyer miles and hotel points - LoyaltyLobby.com
One Mile at a Time - Tips, Tricks, and Travel with Lucky
Hack My Trip - Sharing the tricks and tools of better travel

Några andra bloggar man bör följa för att snabbt snappa upp sjyst deals (för att sedan snabbt sprida dem vidare till BC, så klart)?
 

agehall

Medlem
Varför följa något annat än BC.se? :)

Jag måste faktiskt erkänna att jag är för lat för att ens överväga att följa något annat numera. Allt jag är intresserad av dyker ändu upp här så pass fort att det inte lönar sig att sitta och trycka reload på fler sidor.
 
Varför följa något annat än BC.se? :)

Jag måste faktiskt erkänna att jag är för lat för att ens överväga att följa något annat numera. Allt jag är intresserad av dyker ändu upp här så pass fort att det inte lönar sig att sitta och trycka reload på fler sidor.

Hade alla varit lika "lata" hade ju inget dykt upp här... ;)

OT: BC.se, Loyalty Lobby (via facebook) och lite FlyerTalk dagligen.
Sedan tittar man ju in på en hel del övriga sidor/bloggar när man har tid över...
 

agehall

Medlem
Hade alla varit lika "lata" hade ju inget dykt upp här... ;)

Åh jo. Det är ju inte direkt så att dessa bloggar är först med saker direkt. I princip kommer ju allt från någon annan källa till att börja med som de sedan paketerar i lite snyggare format och serverar till massorna. Chansen är dock stor att vi redan fått tag på samma erbjudande via någon annan kanal.
 

Palazzi

Medlem
Ska erkänna att jag får reda på vissa tips, som jag publicerar här, genom just de sidor som Henry publicerat.

Följer annars inga bloggar alls...
 

Henry

Medlem
Jag tycker att bloggarna är lite bättre på det här med hotell, men BC satsar ju mer och mer på den delen, så snart kan man väl avsluta RSS-prenumerationerna. Det är också intressant att få ett amerikanskt perspektiv på saker och ting, via bloggarna/FT så verkar förutsättningarna för MR och milesintjäning vara betydligt bättre i USA, till exempel med den oändliga mängd kreditkort som finns i USA.
 

Cornelius

Medlem
I tillägg till flera som redan har nämnts läser jag ibland,
Maximize frequent flyer miles, credit card points and hotel points - The Points Guy &
View from the Wing - Putting a little thought into a lot of travel

Jag läser också,
Solens mat | Just another WordPress.com site &
http://www.gate81.se/
av medlemmar här på bc.se. De senare är inte bloggar där man kan hitta 'sjysta deals' men det är bra läsning och de bidrar med ett annorlunda perspektiv än de stora, populära amerikanska bloggarna.
 
Toppen