Senaste nytt

Tidtabellsändring, finns ingen anslutning

011430121

Medlem
Är bokad ARN-CPH-BUD på utresa och returen BUD-OSL-ARN returen är klockan 11.45 från BUD nu har SAS senare lagt ruten till 22.50 med ankomst till OSL klockan 01.10 nästa anslutning till ARN först nästa morgon.
U
pptäckte ändringen av en slump när jag var inne och kolladeen annan flygning på SAS hemsida
Ringde till SAS och hamnade i Örnsköldsvik och talade med en kille som ”skulle kolla upp detta” och ringa tillbaka inom en liten stund.
Efter 34 timmar hade ingen återkommit, ringer tillbaka till SAS och hamnar denna gång i Norge.
En snabbtalande och som jag upplever det en mycket stressad tjej och informera åter en gång mitt ärende. Jo det finns ingen anslutning till ARN konstaterar även hon.

Jag föreslår att jag kan ta LH från BUD till FRA och sedan SK till ARN.
Nej det går inte säger hon, det är mer än 21 dagar till avgång så det går inte,men Du kan boka om utresan till enkelresa och sedan återbetalar SAS returen och Du köper returen med LH.

Jag påpekar att det blir en mycket dyrare resa, hon säger att hon vet inte vad en enkel BUD-ARN kostar med LH
Men Du kan åka till OSL och SAS står för hotellnatten.

Det går en SAS maskin från BUD dagen efter via CPH säger hon, och jag kan boka om till den.
Vem betalar för hotellnatten i BUD frågar jag, det får Du göra själv och sedan skicka in kvittot till SAS så betalar vi ut din hotell kostnad för ett 3 till 4 stjärnigt hotell.

Nu vill jag fråga Er som kan detta med EU regler, kan jag inte bli om bokad till LH mellan BUD-FRA och sedan åka med SK FRA-ARN.
Jag har varit SAS EBG i 20 år och av dem 5 år som EBP, har haf tett par tusen flygningar med SAS under dessa år, men aldrig haft detta problem, känner mig rätt frusterad och besviken på SAS att inte kunna komma hem den dag som är planerad när det finns möjligheter.

Har kollat upp tåg från Budapest till Prag och sedan ta en SK PRA-ARN, funkar men då får man åka tåg i 8 timmar och med en anslutning på 1 timme, vad händer om tåget är försenad?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Stycket som gäller dig är "Cancellation" i Regulation 261/2004 - Wikipedia, the free encyclopedia .

Det är visserligen inte ett inställt flyg, men lagstiftaren likställer stora förseningar med "inställt flyg". Då du upptäckt detta mer än 2v före avresan har du inte rätt till någon monetär ersättning, men du har rätt till rerouting med andra bolag om du så önskar.

Jag har inte haft detta problem själv, så andra får väl rätta mig om jag har fel, men det tror jag inte att jag har.
 

011430121

Medlem
Min förra resa till BUD var lite strulig när det gäller returen
Returen bokad BUD-GEV-ARN första legget med LX och andra legget med SK.
SAS ställde in sin del av flygningen, blev ombokat via ZRH och sedan SK till ARN, blev sedan åter ombokad till LH via FRA och SK till ARN.
 

011430121

Medlem
Jag vill tacka två personer för en fantastisk hjälp (Ni vet vilkaNi är) för hjälpen i min hemresa från BUD-ARN

SAS så här behåller Ni en trogen kund!

Om jag var negativ mot SAS personalen så märker jag när jag läser inlägget, att det var nog lite väl hårt, vi kan alla glömma saker och vi kan ha stressigt på jobbet.
Åter igen TACK
 
Toppen