Senaste nytt

Hur har snövödret påverkat er?

nemme

Medlem
Själv så skulle jag flyga från CPH idag till OTP med mellanlanding i MUC. Dock så blev vi sena i en timme från CPH då flyget inte bara var sent ankommande, men skulle avisas också. Detta gjorde att jag missade anslutningen i MUC. Nästa flyg gick iofs 2 timmar senare.

Dock så kom inte väskorna med till OTP, vilket gör att mötet imorgon troligen blir med samma kläder som jag åkte med (vilka kanske inte är helt representabla)... Det fanns en liten chans att jag kommer få tillbaka väskan innan frukost imorgon. Men som plåster på såren så fick jag ett Star alliance-kit med tandborste o dyl så jag klarar morgonen iaf.

Det visade sig att alla som flög med flyget från CPH och bytat i MUC hade blivit av med sina väskor...

Vad har ni råkat ut för?
 

Chrille

Medlem
Jag vet inte om det har någon koppling, men min avgång SK5 blev inställd från LLA i förmiddags, vilket brukar bero på att det varit strul med trafiken kvällen innan. Hade lite tur som såg det när jag skulle checka in hemifrån, för SAS skickade vare sig sms eller mail. Märkte att det var en del sura miner hos andra passagerare på den efterföljande flighten.
 

Ubbe

Medlem
Låg nere vid polen här på Filippinerna och läste Aftonbladet om snökaoset. Kändes skönt på nått sätt att inte vara där utan här :cool:
 

gusten

Medlem
Bokad HEL-ARN i eftermiddag. Om det blir problem borde det i så fall vara pga vädret i Finland. I Sverige skall det vara värre längre söderut längs kusten?. I förra veckan blev jag över ett dygn försenad pga stormen i Sverige.:(
 

agehall

Medlem
Jag får mest högt blodtryck samt tvingas tvätta munen med såpa efter att ha varit ute i stockholmstrafiken. Folk i stockholm kan inte köra bil till att börja med och det blir inte bättre när de ser en snöflinga. Alla trafikregler upphävs som genom ett trollslag - man kan köra mot rött (medvetet, dvs inte ens försöka stanna), ligga jämsides i 30km/h under flera kilometer etc etc.

Det känns som att alla här fortfarande har sommardäck, vilket egentligen är helt OK med mig, bara de håller sig undan så att jag som har rätt utrustning kommer fram.
 

Unis

Medlem
I söndags skulle jag flyga CDG-FRA-ARN med Lufthansa. Får först ett meddelande om att lh1043 (cdg-fra) kl 18:55 har blivit inställd. Cirka 30 minuter i telefonkö och jag lyckas bli ombokad till lh1041 kl 17:55. Kommer ut till flygplatsen och även den flighten har blivit inställd och jag blir hänvisad till en till synes oändlig kö för att bli ombokad. Efter 3,5 timme i kön så kommer en representant från Lufthansa gående längs kön och meddelar att dom kommer att stänga disken om en timme. Och med tanke på hur fort kön har rört sig hittils så inser jag att jag inte kommer få någon hjälp den dagen. Dom hade en person som jobbade och säkert 5-6 inställda flighter.

Jag fick varken hjälp med boende över natten, mat eller nåt att dricka utan alla fick klara sig bäst dom kunde. När jag kom tillbaka till flygplatsen på måndag morgon så var kön lika lång som när jag gick på söndagen. Jag tröttnade och bokade in mig på sk574 för att kunna komma hem och jobba. Måste säga att jag är mycket besviken på hur Lufthansa skötte det här. Någon som vet om jag kan kräva någon ersättning?
 

forastero

Medlem
Bromma har tydligen mycket förseningar idag, antar att det också är pga oväder? Planet som skulle gått 10:05 till VBY har ännu inte startat...
 

Unis

Medlem
Man hade ju till och med kunat tro att det var Ryanair. Det här var inte alls vad jag förväntade mig av Lufthansa.
 
Toppen