Senaste nytt

Vilka mässor brukar ni besöka?

Valley

Medlem
Hur många av oss brukar åka på mässor ?
Vilka mässor besöker ni och gör ni det som utställare eller besökare ?

Min nästa planerade blir mitt 7:e besök på "Transport Logistic 2013". Neue Messe München.
Troligtvis blir det som ren besökare denna gång. Har förvisso min tyska partner på plats så det kan kanske bli lite jobb oxå
 

agehall

Medlem
Jag har senaste åren besökt (som utställare) Mobile World Congress samt ett antal mindre GSMA events i Afrika/ME.

Numera blir det dock bara IFRA och något event i US.
 

Malu

Medlem
Om man vill åka till ett visst ställe en viss tid kan man också göra lite "reverse engineering" och motivera sin resa genom att hitta en mässa eller konferens på stället i fråga. Det finns ett par sökmotorer för detta, t ex AllConferences.Com - Conventions - Trade Shows - Convention Centers - Meetings. Tipset är särskilt användbart för egna företagare som vill ha möjlighet att dra av resan.

Disclaimer: Jag har självklart inte gjort på detta sätt själv - och det är inte helt enligt skattereglerna, om du inte kan motivera resan som nödvändig för intäkternas förvärvande. Eller nåt sånt.
 

Palazzi

Medlem
Har varit på några stycken..

Bor ganska nära Fiera i Milano, vilket är ett gigantiskt mässområde. Man byggde även en STOR tågterminal för att sköta trafiken dit. Har mestadels varit besökare på dessa mässor, men även hjälpt till enstaka gånger.

Bil, Båt, Inredning och Mode har det blivit.
 
MacWorld Expo / Apple Expo i Paris, Boston och San Francisco
Computex i Taiwan
CES i Las Vegas
AVN i Las Vegas
Bilmässor i Los Angeles, New York, Frankfurt och London
CEBIT i Hannover

...det har varit några av dom regelbundna besöken.
 

NyfikenGrau

Medlem
Om man vill åka till ett visst ställe en viss tid kan man också göra lite "reverse engineering" och motivera sin resa genom att hitta en mässa eller konferens på stället i fråga. Det finns ett par sökmotorer för detta, t ex AllConferences.Com - Conventions - Trade Shows - Convention Centers - Meetings. Tipset är särskilt användbart för egna företagare som vill ha möjlighet att dra av resan.

Disclaimer: Jag har självklart inte gjort på detta sätt själv - och det är inte helt enligt skattereglerna, om du inte kan motivera resan som nödvändig för intäkternas förvärvande. Eller nåt sånt.

Haha...sånt där har man utnyttjat några gånger, men jag är verksam i en väldigt generell bransch och tyska skattemyndigheter är väldigt snälla :)

Mina riktiga "nyttomässor" är annars
Welcome - SPS IPC Drives 2013 - Mesago
tekom - WebPortal - tcworld conference and tekom Trade Fair
EMO Hannover - Upcoming Industry Events - IMTS - International Manufacturing Technology Show
HANNOVER MESSE 2013 Overview - Facts and Figures - HANNOVER MESSE
Hem - MAX - Manufacturing & Automation Expo

etc...mässor är enda realistiska sättet för mig att få närkontakt med (särskilt nya) kunder, man kan säga att jag är där som vanlig besökare..laddad med visitkort :eek:
 

Ricci

Medlem
Bumpar denna tråd.

Boot.de i Düsseldorf brukar vara den största båt/vattensport mässan i Europa och skall nu köra igång igen efter covid-19 i jan 2023.
Har varit där många gånger förr och då speciellt för dykningshallen, men ser i år att dykhallen blivit flyttad och att många dyktillverkare inte valt att ställa ut på denna mässa. Men det blir nog en resa dit igen bara för att titta och känna stämningen. :)
 
Toppen