Senaste nytt

Kan man gästa två personer med dubbla Star Alliance Gold kort?

andreijas

Medlem
Har ett A3 Guld och kommer komma upp i EB guld med innan året är slut... Kan jag gästa in 1, 2 eller rentutav 3 st i lounger beroende på hur jag använder korten? :)

---
Originalrubrik: Dubbelguld
Ändrad av: Dr. Miles
 
Last edited by a moderator:

Henry

Medlem
Av ren nyfikenhet, vet någon hur det ligger till om man kommer med *G samt ett PP på lounger som accepterar båda (till exempel Air China First Class Lounge i PEK)? Då får de ju ändå betalt.
 

jsn

Medlem
I SAS egna lounger kan du ta med dig hela familjen men annars bara en gäst.

Inte på OSL! Flög för ett par månader sedan med mor+far+bror, inga problem att komma in hela familjen i CPH resp EWR, dock tvärstopp på OSL, "gäller enbart kärnfamilj, dvs fru+barn".
 

agehall

Medlem
Allt kan hända, men enligt reglerna är det en gäst per person som avses. Undantaget är ju då tex EBG i SAS-lounger eller SEN i LH-lounger som får ta med sig hela familjen utan problem.

Om det är lungt i loungen är väl chansen större att du får ta med dig en extra gäst, men räkna inte med det.
 

jurgenb

Medlem
Nu klämmer jag in en fråga jag funderat på en längre tid. Det skall alltså inte vara några problem att ex ha en bokning på LH FT (*S) men nyttja sitt *G för att komma in själv +gäst i loungen eller måste man ha bokningen på ett *G för att kunna nyttja ett annat *G kort?
 
Toppen