Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Jacob

Medlem
Med start imorgon 10 december blir det möjligt att i förväg beställa en bekräftad uppgradering till högre kabinklass på SAS interkontinentala flygningar i utbyte mot Eurobonuspoäng. Tidigare har detta endast varit möjligt att göra på flygplatsen i mån av plats, nu blir det alltså möjligt att få uppgraderingen bekräftad i förväg.

Önskemål om uppgradering görs genom att fylla i ett formulär på SAS hemsida. Formuläret och ytterligare information kommer finnas tillgängliga från imorgon måndag.

I samband med att de nya bekräftade uppgraderingarna introduceras kommer antal poäng som krävs för stand-by uppgraderingar på flygplatsen justeras och läggas på samma nivå som de bekräftade uppgraderingarna.
 
Som jag har förstått denna kommer det vara en förbättring för oss som har poäng och vill göra en uppgrade och får bekräftelsen förväg. Inte som det är nu att du fått nekat uppgrade på grund av t.ex. finns inte C mat onboard.
 

lnixon

Medlem
Giltigt från i morgon!? Jag har *köpt* en slatt poäng för att kunna standby-uppgradera på tisdag. Om jag inte kommer att ha den chansen kommer jag att bli lack.
 

Jacob

Medlem
Det låter som att antalet poäng som krävs förändras. Är det en "enhancement" vi kommer att få se?
Korrekt. Ser ut som det kommer bli en förändring i antal poäng som behövs för en stand-by uppgradering. Vi får se imorgon exakt vad det innebär.

Giltigt från i morgon!? Jag har *köpt* en slatt poäng för att kunna standby-uppgradera på tisdag. Om jag inte kommer att ha den chansen kommer jag att bli lack.
De bekräftade uppgraderingarna introduceras imorgon. Det kommer dock dröja några dagar innan det sker några förändringar kring stand-by uppgraderingar, så du klarar dig.
 

Viking75

Medlem
Uppdatera mig! kunde man tidigare uppgradera i förväg tex ARN-EWR för 30000 EB i förväg vid ev platstillgång? För 20000 kunde man vid tillgång uppgradera på flygplatsen?
Jag kan ha missuppfattat det första alternativet men jag har faktiskt för mig att det har funnits sådan möjlighet.
 

Roger J

Medlem
Uppdatera mig! kunde man tidigare uppgradera i förväg tex ARN-EWR för 30000 EB i förväg vid ev platstillgång? För 20000 kunde man vid tillgång uppgradera på flygplatsen?
Jag kan ha missuppfattat det första alternativet men jag har faktiskt för mig att det har funnits sådan möjlighet.

Eftersom SAS deltar i Star Alliance-uppgraderingsprogrammet kan du göra en bekräftad uppgradering med poäng redan nu, men endast från Economy Extra bokningsklasser Y och B (kanske S också??).
 
Toppen