Senaste nytt

Dyra ekonomiklassbiljetter Göteborg-Oslo

Bern

Medlem
Inte den mest spännande rutten men...

Vanligtvis svindyrt att flyga upp på söndag kväll, vilket stör mig som flygtokig och veckopendlare till Oslo. Ser nu att det finns hyggligt med biljetter i T (645:) och enstaka O (495:) i januari, februari & april nästa år med sista flighten 20:05.

Inte för att jag sparar tid men lite variation efter runt 2500 mil på E6:an i buss i år. :)

[edit]
via SAS hemsida då, ska kanske nämnas...
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jag brukade boka den här sträckan då och då och den var alltid jättedyr, ofta var flygen dessutom väldigt fulla med platser endast i de högsta bokningsklasserna. SAS kan nog ta ut ett premium på den här sträckan eftersom det inte finns några alternativ riktigt om du inte tar marktransport.
 

Lindberg

Medlem
Kan nog stämma bra det där med premimum, jag brukade resa på GOT-OSL / OSL-GOT då jag seglade på Norge och allt som oftast fick jag B eller C-biljett av vår economy-älskande personalavdelning :p
 

jsn

Medlem
Kanske inte helt rätt forum (...) Men snabbtåget mellan GBG och OSL är väl hyggligt? Bra säten, tar väl dryga 3 timmar och går relativt sent söndag kväll?
 

rob74

Medlem
Har man tid så kan man ju flyga via t ex ARN istället, då det kan vara billigare. Mer poäng och mer kvalificerande flyg... :)
 
Toppen