Senaste nytt

Ergonomiska stolar

Concorde

Founding Member
Har fått baxläxa utav både Naprapat och massagesalong att jag måste sitta i en bättre position på kontoret.
Höger axel och skuldra ömmar på efter ett par dagar på kontoret.

Försöker hitta en schysst ergo stol i mesh runt om landet men det var svårare än jag trodde.

Tips mottages gladeligen.
 

agehall

Medlem
Är det nödvändigt att det ska vara en mesh-stol? Jag skaffade nyligen en Kinnarps 9000 och jag gillar den skarpt.

Det är dock skitsvårt att hitta bra firmor som man kan gå till och testa olika stolar. Helst vill man ju ha ett helt landskap av olika modeller som man kan testa men de flesta har bara en tillverkare och knappt något sortiment hemma.
 
HM Aeron är mitt val efter 6 år med väldig skön Kinnarps. För runt 500USD är det nog näst bästa man kan köpa. ;)
Annars hade MIO också en mesh stol gjord efter en av Kinnarps top linje(ifall man vill hålla kostnaden nere).
 

jsn

Medlem
Har ni något avtal med företagshälsovården? Iaf hos oss kan man få provat ut sin nya stol hos företagshälsovården.
Om du är lång, vöer ca 190cm, så bör du ha en extra lång gaspelare så du kan få upp sittdynan tillräckligt högt från golvet.
 

agehall

Medlem
Om du är lång, vöer ca 190cm, så bör du ha en extra lång gaspelare så du kan få upp sittdynan tillräckligt högt från golvet.

Det där försökte folk tala om för mig också. Nu kanske det är jag som inte sitter rätt, men jag har inte ens en vanlig gasfjäder på maxhöjd och jag är 2m lång. Jag tycker dock att den absolut bästa skrivbordsstolen kallas "recliner", så jag är kanske lite konstig.
 
Toppen