Senaste nytt

Amex Eurobonus och förändrad status

Några frågor om Amex EB. Skickar skickar Amex ut ett nytt Amex EB-kort vid förändrad status? Och har det kortet i så fall samma Amex-nummer som det föregående kortet?

Jag har idag ett Amex guld som jag inte behöver betala årsavgift på pga hög spending. Det jag läst mig till på forumet är det inte lika lätt att få avskriven årsavgift på Amex EB. Men har någon provat nyligen med resultat?

Tack.
 

Stefan62

Medlem
Ja, nytt kort kommer och med samma kortummer.

Amex EB är svårt att få utan avgift, men om man säger att man tänker säga upp det så kan man få lite presentkort på upp till 1000:-.

Skaffar man ett Amex Platinum med alla dess fördelar så får Du Amex EB utan kostnad.
 

Stefan62

Medlem
Jag har Platinum och Amex EB och det sistnämnda är det som används mest, men Platinum ger fördelar som jag uppskattar samt att även om t ex en resa köpts med Amex EB så gäller Platinums förmåner.
 

Frigidus

Medlem
Jag har Platinum och Amex EB och det sistnämnda är det som används mest, men Platinum ger fördelar som jag uppskattar samt att även om t ex en resa köpts med Amex EB så gäller Platinums förmåner.

Får du Platinums reseförsäkring om du betalt resan med Amex EB? Krävs det någon speciell sammankoppling av korten för jag kan inte hitta något om det på Amex hemsida. Hade varit mkt intressant om det stämmer...
 

Stefan62

Medlem
Ja, man får Platinums reseförsäkring. Ingen särskild sammankoppling krävs. Har Du Amex EB idag får Du återbetalning av avgiften för kortet.
 
Tack för svaret Stefan62.

Jag har faktiskt funderat på Platinum för just reseförsäkring och concierge. Däremot tror jag inte jag skulle utnyttja PP och det allmänt grymma hyrbilserbjudandet särskilt mycket för att det skulle löna sig. Och sen gillar jag inte att FX-avgiften finns kvar, vilket inte är fallet i US.
 
Last edited:
Toppen