Senaste nytt

Hotellens svarta lista

Hej.

Jag har ett tag nu funderat på om att det skulle vara bra med en " hotell att undvika " lista ( låter så drastiskt med en svarta listan kanske ) där vi kan varna andra om hotel man bör undvika.

Jag fann et hotell som jag tycker folk ska undvika om dom inte vill bli anfallna av silverfiskar och möggel och det är...

First Hotel Atlantica århus Denmark.

Maken till sämre hotel har jag sällan skådat, det var som att gå tillbaka till slutet av 60-talet att gå in i detta hotel

Fyll på med era egna hotell.
 

Chrille

Medlem
Bra idé.

Ett hotell jag numera undviker är Park Inn by Radisson Stockholm-Arlanda. Det är mitt absoluta sista alternativ av Arlanda-hotellen då jag upplevt att standarden på rummen är på vandrarhemsnivå och frukosten är torftig. Detta till priser långt över tusenlappen.
 
Bra idé.

Ett hotell jag numera undviker är Park Inn by Radisson Stockholm-Arlanda. Det är mitt absoluta sista alternativ av Arlanda-hotellen då jag upplevt att standarden på rummen är på vandrarhemsnivå och frukosten är torftig. Detta till priser långt över tusenlappen.

jag håller med, jag besökte detta hotell när jag hade en kollega som bodde där och jag fann möggel i frukost buffén..påtalade detta och personalen bara ryckte på axlarna..
 

Dr. Miles

Expert
Government Hotel på ön Pemba, Tanzania.
Vi var tvungna att bo där då vi missade färjan tillbaka till Zanzibar.

Vi fick ett dubbelrum med eget badrum, men det kändes som om de inte har städat sedan de byggde hotellet...
Pemba006.jpg
 

agehall

Medlem
jag håller med, jag besökte detta hotell när jag hade en kollega som bodde där och jag fann möggel i frukost buffén..påtalade detta och personalen bara ryckte på axlarna..

Det brukar kallas "ost" och tyvärr brukar personalen inte alls bry sig när man påtalar att det finns sådana saker framme.

/Osthataren
 

Palazzi

Medlem
Hotel Aurora i Perugia, Italien, är med marginal det sämsta hotell jag någonsin besökt.

Hotellet har såväl dammhögar i hörnen, skitiga toaletter (som iprincip står i duschen) och urusel service. Billigt är det inte heller....

I Perugia finner du också Italiens mest prisvärda 5-stjärniga hotell, Brufani Palace! Minst sagt ett spektakulärt hotell!

PS. Hotellet som AHO visade är för övrigt det vidrigaste jag sett:p Toaletterna längs Autobahn är trevligare...
 
Toppen