Senaste nytt

Köpt flygbiljett, vilket bonusprogram ska jag välja?

xvikmic

Medlem
Hej!

Jag köpte nyligen en biljett ARN - SIN med swiss superbilligt.

Kostade hela 4900:- t/r :D
Antar att det inte lär generera så mycket "bonuspoäng".
Klassen är "Economy Saver".

Är förnärvarande endast medlem i EuroBonus.

Någon som har något tips om vilket bonusprogram jag bör välja för att få mest poäng?
Samt om det eventuellt går att uppgradera resan(åtminstone ditresan) från Economy till Economy extra eller Business för EuroBonus poäng och isåfall hur mycket poäng "kostar" det?

Med vänliga hälsningar,
 

Dr. Miles

Expert
Hej

Jag antar att du har köpt SWISS K klass kampanjbiljett till Singapore. I så fall finns det inte så många flygbonusprogramm som ger bra poäng.
http://www.businessclass.se/deals/7...ore-t-r-swiss-5-175-5-300-sek-inkl-skatt.html

Poängintjäning:
SWISS K klass ger:

Du får tyvärr gärna glömma att uppgradera till Business class med SAS EuroBonus poäng.
Det kräver att du bokar jättedyr Economy class biljett.
 

agehall

Medlem
"Economy Saver" säger inte så mycket. Du måste ta reda på vilken faktiskt bokningsklass du har på biljetten och sedan kan du kolla vad denna ger hos olika program.

Jag kan säga att du garanterat inte kommer att kunna uppgradera med EB-poäng till business (Swiss har inte Economy Extra). Möjligen kan du köpa en upgrade, men det är nog högst otroligt det också med en så pass billig ekonomibiljett.
 

Timotey

Medlem
Om det är som AHO antar, så kan du nog gott kreditera EB om du inte har andra flygningar längre fram i tiden med bolag i M&M, eller om du väljer att börja kreditera Aegan, tyvärr är det många klasser hos SAS som inte generar några poäng alls hos Aegans Miles&Bonus.
 
Är det så som AHO mistänker, dvs resa i K klass, då är bästa ur situationen att kreditera hela resan till Aegean - förutom *A Silver klarar man ju göra nästan halva resan mot Gold.
 
Toppen