Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair Plus?

gusten

Medlem
Lurar på att överge *A för OW. Baserad i ARN med mycket resor till HEL, är det mest förmånligt att använda AY+? Och skall man i så fall ha adress i Sverige eller Finland? Någon skillnad?
 

gusten

Medlem
Vill nog åt statusen först och fråmst, med handen på hjärtat. Intressant tanke Homer, men AAA känns lite avlägset om man de facto mestadels har Europarutter - men jag har säkert fel. Åker främst ARN-HEL varje vecka och lite smått och gott inom Europa. Då och då overseas.

Besitter en gammal klockarkärlek för BA...

By the way så satte AY in en 340 idag mellan HEL-ARN där seat 2H var en ovanligt angenäm upplevelse.
 

agehall

Medlem
Vill nog åt statusen först och fråmst, med handen på hjärtat. Intressant tanke Homer, men AAA känns lite avlägset om man de facto mestadels har Europarutter - men jag har säkert fel. Åker främst ARN-HEL varje vecka och lite smått och gott inom Europa. Då och då overseas.

Det är det här tänkandet som får folk att inte maximera. Om du inte vill maximera på objektiva grunder är det ju ingen idé att du ber om råd - då kan du ju lika gärna bara välja det program du tycker är bäst.
 

gusten

Medlem
Det är det här tänkandet som får folk att inte maximera. Om du inte vill maximera på objektiva grunder är det ju ingen idé att du ber om råd - då kan du ju lika gärna bara välja det program du tycker är bäst.

Jag förstår vad du menar. Och jag kan nog visst tänka mig att maximera på objektiva grunder, min kommentar om AAA skall inte tolkas alltför bokstavligt. Men jag är också lite lat förstås... därför slänger jag ut en fråga här istället för att grundforska själv.. :confused: Skall kolla på det när jag har tid.
 

Snosken

Medlem
Nu har jag inte satt mig in i det helt, men har inte Finnair precis förbättrat sitt AY+? Fast det kanske inte är så bra ändå?
 

Jonas C

Medlem
Om det är status du är ute efter så kanske Finnair Plus är det bästa valet då du får lounge access redan på Silver nivån (endast i samband med Finnair flyg), som nås efter 24 Finnair / Oneworld segment.
 

Dr. Miles

Expert
Intjäning:
Finnair Plus
Fr o m 2012-NOV-28, även med billigaste bokningsklasser tjänar man minst 50% poäng.
(1 poäng = kilometer = ca 0,62 miles i andra programm).
Flyging inom Norden ger minst 500 poäng.

AAdvantage
Minimum flight miles är 500 miles.​

Användning
Finnair Plus
Det är jättedåligt värde när man bokar bonusresa som består endast av Finnairs flygningar.
Purchase flights with your points - Finnair
Däremot oneworld award har viss guldkorn.
https://pointshop.finnair.com/partner.php?cPath=552_555_410

AAdvantage
De har förmånlig award chart.​
 
Toppen