Senaste nytt

Betala skatter och avgifter med Flying Blue-miles

Enligt Home > Flying Blue > Flying Blue > Spending Miles > About your Awards så ska man kunna betala betala skatter och avgifter med miles:

Now you can use your Award Miles to pay taxes and fees for Award tickets. The rate is 7,500 Award Miles for taxes and fees for each flight segment.

Men det står också:

This option is valid for AIR FRANCE and KLM Awards tickets on flights within Europe (except for flights entirely within France). To pay for your taxes and fees using your Miles, please contact the Flying Blue Service Center. In early 2010, this service will be available exclusively on www.airfrance.com and KLM - Royal Dutch Airlines

vilket får mig att tro att informationen är lite gammal... :) När jag testade att boka så var enda alternativet att betala med kreditkort i alla fall.

Antar att nån här har det difinitiva svaret, även om jag redan anar var det är...
 

Stefan62

Medlem
Det står också att om man vill betala med miles så ska man kontakta "Flying Blue Service Center"...inte helt tydligt hur man ska gå tillväga.
 
Japp, fram till 2010 när det är implementerat på websidan :)

Är det ingen som redan vet svaret här så får jag väl göra det, men det brukar gå snabbare att få svar här...
 

agehall

Medlem
Har aldrig bokat en intra-europe award, så jag vet inte, men varför inte bara testa? Om du kommer till sista steget där du faktiskt betalar utan att kunna välja att betala skatter med poäng så är det ju bara att avbryta.
 
När jag testade att boka så var enda alternativet att betala med kreditkort i alla fall.

Jag testade alltså att boka en (intra-europe) award med poäng, men den vill att jag ska betala skatter och avgifter med kort och jag hittar inget annat val.

Har mailat KLM och frågat, men de har inte svarat än.
 
Ja, nåt bränsletillägg verkar de inte lägga på. Det är ju inga stora summor det handlar om, men kan man använda poäng som ändå går ut så är det ju roligare än att ge dem pengar...

För en biljett LHR-AMS-OSL är det (i Economy 12 500 miles och i Business 37 500 miles plus) (EUR):

Passenger service charge 30,77
UK air passenger duty 16,01
Security charge 7,24
Passenger service charge 6,60
Netherlands noise isolation charge 2,00
Total per passenger 62,62

På flygöversikten står det också:
Taxes and surcharges
Please be aware that the cost of airport and security taxes and fuel surcharges is not covered by your Miles and must be paid separately. For flights within Europe there is no more fuel surcharge, to be paid separately. Their exact cost will be shown in the trip overview after you have selected your flight.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Johan! Fr o m juni i år är det inte längre möjligt att betala skatter ned miles. Pratade precis med FB helpdesk som bekr detta... Sorry!! Hälsn Karin
 
Tack för svaret Karin!

Synd, för nu kostar ju en award-biljett med KLM nästan lika mycket som en vanlig biljett med andra bolag där jag vill flyga...

Än en gång är BC snabbaste sättet att få svar. Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail till KLMs servicecenter.
 
Toppen