Senaste nytt

Arlanda stängt för all flygtrafik 2012-12-05

Just nu är Arlanda stängd för all flygtrafik pga av massivt snöande och kraftiga kastvindar.
Det är mycket ovanligt att vädret gör så att Arlanda måste stänga.
Har det hänt sedan Askmolnet att Arlanda fått stänga för all trafik?
Många flygplan har divertat till bla Gardemoen.
 

falling

Medlem
Nu ska vi kanske inte lite för mycket på Aftonbladets rapportering. Flygplatsen är inte stängd, det snöröjs för fullt och det startas mellan varven. Blåst och dåliga bromsvärde gör däremot att många inte kan starta - därmed inte sagt att det är stängt :)
 

Agö

Medlem
Swedavia briljerar!

Kösida för tillgång till webbplatsen

Din kötid: 24 sekunder.

Hög belastning på webbplatsen
Vi har för närvarande många besökare på webbplatsen och du är placerad i kö. Vi ber om överseende med detta och arbetar på att du snart ska kunna få tillgång till webbplatsen som vanligt igen.

Heavy traffic on our website
We are currently experiencing heavy traffic on our website and you are placed in queue. We apologise for the inconvenience and are working hard so that you will have normal access to the website again soon.
 

sembl

Medlem
Hade en kollega som åkte ut till Arlanda och vände tillbaka och kom nyss till kontoret. Det var rött på alla tavlor.
 

JacobGBG

Medlem
Ni som absolut måste komma iväg, ta X2000 till Göteborg. Här är det blåa skyar, var väldigt förvånad när jag såg bilderna från ARN.
 

Roger J

Medlem
Jag har varit här på ARN sedan 0520 i morse. ARN var helt stängd fram till 0845 i alla fall. Skulle åkt 06.05 till CPH men efter en timme fick vi gå av igen. Sedan är det mesta inställt. Ger nog upp min dagsplan snart...
 

LinuxSam

Medlem
Jag sitter i SkyCity och tittar på snöfallet. Funderar på att knalla genom säkerhetskontrollen till T4 snart.

/LinuxSam
 
Toppen