Senaste nytt

Kan någon tipsa om bästa Economy från Europa till New York? (Star Alliance)

Hej och tack för att ni läser.
Jag är ute efter tips om bästa Economy produkten från Europa till USA som går att få tag på genom att boka med US DM miles eller EB poäng.:) Enda begränsningen är att man måste gå igenom immigration i USA och inte t.ex. Canada.

Lite kreativitet välkomnas. Exempelvis valet idag var mellan SQ(det finns direktflyg från FRA och DME), OS, TK, LX.
Jag kan inte se Virgins tillgänglighet men det ryktas att deras eco är bra.
Det vore också roligt att testa NZ(typ LHR-LAX) pga eventuell möjlighet att testa Skycouch row. Någon som har gjort det?

Vilket bolag tycker ni har bäst kvalite och service för lägsta summa?

Det behöver inte vara *A bolag men man måste kunna boka utan att priset går upp. Eftersom jag brukar värdera US DM miles till $0,0115/mile så landar vår maxgräns runt 800USD. För detta pris kan man få ett HWT alternativ bilett med DL/KL och dessutom casha ca 9000 miles(ytterliggare $157 rabatt).
Tacksam för alla åsikter. :)

P.S. Denna resas grundidé är att vidga horisonten hos en person som mest har flugit LH och SK(några gånger om året). Jag har även tittat på konstiga möjligheter typ S7+AB, BT+HY osv.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Du är väl medveten om att du begår det strängaste brottet i BusinessClass.se's lagbok? – Bränna dyrbara miles på Economy! ;)

Å andra sidan har ju Turkish rätt billiga priser på Economy från New York.
 
Du är väl medveten om att du begår det strängaste brottet i BusinessClass.se's lagbok? – Bränna dyrbara miles på Economy! ;)
Visst är det så men tyvärr så måste resan ske mellan 08/12 och 10/1 plus minus några dagar(lågsäsong).
Tillgängligheten på Biz awards för alla legs ser vara omöjlig under perioden. Och jag vill helst ha allt i samma klass. Det är ju slöseri tycker jag om man betalar t.ex. 125K för F och sen gör delar av resan i economy.

Jag kollade TK och priserna kändes inte vara så förmånliga, 1000USD som billigast :(. Är deras Economy bra?
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Hmm hur många US miles har du på kontot? Annars skulle jag nog säga att 1000 USD för en Economy över atlanten är ganska hyfsat med tanke på säsongen.
 
Hmm hur många US miles har du på kontot?
:D Målet är att komma undan med lägst TCT(total cost of trip) men inte vara dumsnål(UA direktflyg till EWR är ju enklast). Därför önskas att få höra om bästa billigaste produkten på marknaden som finns. :)

Annars skulle jag nog säga att 1000 USD för en Economy över atlanten är ganska hyfsat med tanke på säsongen.
True, men det finns alltid rum för optimisering ;). Detta pris är högre än HWT.
Högsäsongen startar den 18/12 och avslutas 8/1 AFAIK.

Hittade en intressant variant med SU för 596 USD. Har aldrig flugit SU på long-haul och letar efter reviews. Altså haken är endast 25% miles även hos DL:(.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det behöver inte vara *A bolag men man måste kunna boka utan att priset går upp. Eftersom jag brukar värdera US DM miles till $0,0115/mile så landar vår maxgräns runt 800USD.
New York-Göteborg t/r med Brussels Airlines i Economy class kostar ca 795 USD inkl. skatter. Alltså en vanlig betald biljett. (Fare basis: LKXNC13S)

Utresa: 2012-DEC-10
Hemresa: 2013-JAN-08

EDIT: Fel. Det skulle vara från Europa
 
Last edited:
OPS! Tack till alla förslag men ett förtydligande: Resan skall startas i Europa(max 2 hop från Sverige) och får avslutas helst med NYC som destination men var som helst i USA funkar också. :)

Jag är mest ute efter en review av en bra economy kors allianser och utanför sålänge det är billigt.
Ni behöver inte leta efter dealen(det är för lite info i tråden för det), jag är tacksam även om ni bara visar mig riktning. :)

Jonas C skrev väl nyligen om när han reste till NRT med SU?
Tack för det, jag missade denna rapport! Snabbläser den nu och bilderna är ju grymma.
 
Toppen