Senaste nytt

Personal item på Lufthansa

Stora

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av hur kinkiga Lufthansa är med storleken på PI? Min Rimowa portfölj är tyvärr 5 cm för stor både på höjd och bredd. Törs man chansa eller?
 

agehall

Medlem
Hur mycket handbagage har du i övrigt?

Enda gången jag blivit tvingad att gate-checka en väska var när jag flög SK hem från FRA och LHs personal i gaten tyckte mitt handbagage var för stort. Jag var inte helt glad över att få stå och spendera 20 minuter av mitt liv vid bagagebandet på ARN pga detta, framförallt då jag bara hade 5h layover hemma den helgen.
 

Nemo

Medlem
Hur är det med djupet? Är den lövtunn får den plats på diagonalen. Tillåten storlek 55x23x40 cm. Diagonalen är avrundat (sqrt(23^2+55^2)= 60 cm =55+5cm. Hur du ska få dit bredden (40+5 cm) samtidigt får någon annan klura på.
 

Nemo

Medlem
Kreativ lösning: lägg in portföljen i en resegarderob. Då får den vara 57x54x15 cm. Är den 59 cm så går det faktiskt på alla ledder, om den är lövtunn såklart.
 

Marcus_R

Medlem
Hur är det med djupet? Är den lövtunn får den plats på diagonalen. Tillåten storlek 55x23x40 cm. Diagonalen är avrundat (sqrt(23^2+55^2)= 60 cm =55+5cm. Hur du ska få dit bredden (40+5 cm) samtidigt får någon annan klura på.

Har också läst om "55x23x40" men när jag var på FRA häromveckan stod det endast 20cm djup. Någon som vet om det är annorlunda på t.ex inrikes?
 

Marcus_R

Medlem
Har också läst det, men kan svära på att jag såg 55/40/20

Testat till och med ställningen och där fick min 23cm väska inte plats. Typiskt, skulle tagit bild :)
 
Toppen