Senaste nytt

Hotelltips, Amman?

T_J

Medlem
Tjena.

Ska iväg på en kortare tripp i jobbet till Amman i Jordanien. Nån som har tips på bra hotell?

Tack på förhand.
 

johanf

Medlem
Jag har bott på Ibis, Mariott och Holiday Inn. Ibis var som förväntat rätt låg standard, med badrum som hämtat från en finlandsfärja. Kommer inte riktigt ihåg hur Mariott och Holiday Inn jämförde sig prismässigt, men båda hade bra rum med bra frukost.

Amman är ju rätt trist stad annars tycker jag, bara sand/brunfärgat överallt. :) Ska sägas att jag bara åkt dit för kortare visiter utan chans till turistigare äventyr, Petra vill jag fortfarande besöka.
 

T_J

Medlem
Det blev Grand Hyatt till slut. Bokade ett club rum. Första intrycket är helt klart positivt förutom att det röks överallt och det är man ju inte van vid. Loungen ligger på samma våning som mitt rum och våningen skall vara rökfri men i loungen ligger askkopparna framme och röken är tät...

Ett par nätter ska man väl klara sig ändå, har ju min första C klass resa att se fram emot. Hade "otur" med att det bara fanns business på hemvägen så jag lyckades klämma in den trots att det strider mot policyn på firman. Har läst positiva inlägg om C med OS så det blir säkert bra :)
 
Toppen