Senaste nytt

Lufthansa introducerar premium economy

Jacob

Medlem
Och nu är det bekräftat att detta verkligen kommer införas.

Premium economy kommer lanseras under 2014 och finnas tillgänglig på långflygningar. Exakt konfiguration och produkt kommer presenteras på ITB-mässan i mars 2014 men uppskattningsvis 10% av stolarna på en Boeing 747 kommer dedikeras till den nya klassen.
 

johhenrik

Medlem
Om det blir som KLM är det ju värdelöst anser jag. Jag hoppas det blir bättre. Tänk om de skulle göra något liknande Turkish Comfort Class, som ju är en suverän hård produkt, då skulle till o med jag kunna börja flyga LH. ;) Som du säger, spännande att se. :)
 

agehall

Medlem
KLM har INTE premium economy. Jag hoppas verkligen LH gör något bättre än KLM's comfort economy som suger stenhårt.

Ska de konkurera med AF och BA så måste de helt enkelt ha en egen kabin för premium economy.
 

henrik l

Medlem
Håller med om BA, har använt den många gånger. Som diskuterats är det ett verkligt lyft från economy, det är det man ska jämföra med. Sedan får vi även hoppas att LH följer BA's prissättningsstrategi. "Normalpris" GOT-HKG brukar ligga runt 12 kkr och t om under 9 kkr ibland vid rea.
 

Pho

Medlem
Priset kommer enligt rykte ligga ca 600 EUR över motsvarande bucket i ekonomi.

Härligt, då kan vi kanske se fram emot erbjudande på 78000 SEK för en premium economy till USA ;-)

Jag tror att det är ett smart drag om de gör något i stil med AF och BA. Bara det inte blir allt för dyra biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
IMG_5210-720x480.jpg

(Foto: Jacob)

Live från ITB i Berlin - första bilderna på Lufthansa Premium Economy-stol - BusinessClass.se
 

Magino

Medlem
Lite citat från press releasen

will be available from November 2014, initially on the Boeing 747-8. The new seats will gradually be fitted on the entire long-haul fleet within twelve months.
The seats offer up to 50 per cent more room than Economy Class
baggage allowance of two items weighing up to 23 kilogrammes
a return flight across the North Atlantic or to Asia will cost an additional EUR 600 on average
For an extra EUR 25, passengers can also enjoy the comfort of the Lufthansa Business Lounges
World premiere: Lufthansa presents Premium Economy Class - News & Releases - Lufthansa Group
 
Toppen