Senaste nytt

Initialer på Amexkort

CarlT

Medlem
Hej, vissa utställare erbjuder en att ha initialer istället för förnamn, någon som har detta? Undrar om det någonsin blivit problem för att ditt namn inte står på kortet.
 

PYRZ

Medlem
Försökte ha det på mitt extra kort (Amex EB) som frugan skulle och de kom med. Fast hela namnet var också med så det blev ngt i stil med: "XX Kalle Karlsson" Orkade inte bry mig eftersom i Sverige så har det funkat med PIN kod i 97% av tillfällen...

Om det är ngn annan som har andra erfarenheter, så berätta! :)
 

Europa

Medlem
Försökte ha det på mitt extra kort (Amex EB) som frugan skulle och de kom med. Fast hela namnet var också med så det blev ngt i stil med: "XX Kalle Karlsson" Orkade inte bry mig eftersom i Sverige så har det funkat med PIN kod i 97% av tillfällen...

Om det är ngn annan som har andra erfarenheter, så berätta!

Försökte också med att få ett extra Amex EB med endast intialer men fick ett extra kort med fullständigt namn, orkade inte kontakta Amex om detta då det egentligen inte spelade någon roll för min del.
 

CarlT

Medlem
Spännande, får se hur det går för mig då. Då de ändå lär ringa (ingen anställning men klarar kraven) kan jag ta upp det då.
 

Valley

Medlem
Har förnamn, initial, efternamn på mitt.
Gick inte vad jag vet att bara ha initialer trots att det är ett företagskort
 

Viking75

Medlem
På SAS Amex ser man helst att man har med sitt Efternamn på kortet. Vad gäller Initialer så ser man bla. till de folkbokförda namn du har.
Man kan dock godkänna andra initialer men det viktigaste Amex tittar på är att extra kortet skall vara svårt att använda av annan än dig själv.
 

Najk

Medlem
Jag fick initialer på mitt AC som jag tänkte ge till frugan....
Jag ringde Amex och bad dem ändra till enbart efternamn och efter att jag berättat att jag var väl insatt i att det var ett personligt kort så gick det bra ;)
 
Toppen