Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-05-21

Fr o m 2014-MAR-30 går det inte att boka vanlig Star Alliance award med US Airways Dividend Miles. Däremot vissa av Star Alliance flygbolag stannar kvar som partner och det går att boka som partner.

US Airways skrev:
Travel on any one or combination of the following US partner airlines -
Aegean Airlines
  • Air China
  • Air New Zealand1
  • Avianca2
  • Hawaiian Airlines3
  • Jet Airways
  • Shenzhen Airlines
  • Singapore Airlines4
  • South African Airways
  • TAP Portugal
    , and
  • Turkish Airlines

Notes
1) Award redemption on Air New Zealand must be booked by June 29, 2014
2) Award redemption on Avianca must be booked by May 31, 2014
3) Award redemption on Hawaiian Airlines is available on inter-island and South Pacific flights only
4) Award redemption on the Singapore Airlines Suites, First Class and Business Class cabin products on the A380, B777-300ER and A340-500 aircraft is currently unavailable. Award redemption on Singapore must be booked by July 31, 2014.
5) Excludes Hawaii
6) North Asia includes China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, South Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan
7) South & Central Asia includes Afghanistan, Bangladesh, Brunei, Cambodia, Chagos, India, Indonesia, Laos, Malaysia, Maldives, Myanmar, Nepal, Pakistan, Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand, and Vietnam

Other airline partners award travel chart (pdf)


---originalpost 2012-12-03---
Posta alla dina frågor om bokning av bonusresa med US Dividend Miles här.

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd har blivit enorm och många kan inte hitta relevant information.

På det viset kan vi skilja själva kampanjen och bokningen.
Hoppas ni har överseende med detta.

Sökningtips om bonusresa inom Star Alliance
Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?

Hur man bokar bonusresa med US Airways Dividend Miles

  1. Ring till US DM Call Center. Antingen i US(+1-800-428-4322) eller tel nr i Sverige(08-5016 3427) som jag tror att det kopplas till Irland.
  2. Koppla till en agent och berätta om ditt US DM kontonr.
  3. Säg att du vill boka bonusresa och vill flyga ARN-FRA i Biz, med flightnummer och antal resenär.
  4. Sedan säg att flyga vidare FRA-SIN i First med flightnummer.
  5. Fortsätt tills du får som du önskar.
  6. Agenten berättar om hur många miles som behövs.
  7. Agenten frågar om resenären(-erna)s namn och titel.
  8. Du får bokningsnummer.
  9. Du får besked om skatter och avgifter.
  10. Nu har du 72 timmar på dig att bestämma om du ska biljettera ut eller ej.
  11. Om du vill biljettera ut nu, säg till agenten.
  12. Agenten frågar om ditt kreditkort uppgifter.
  13. När agenten har bokat klart, glöm inte fråga om varje flygbolags bokningsnummer.

Diskussion om merger med American Airlines får jag be er att fortsätta i andra tråden:
Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Fördelar:

Nackdelar:

Begränsningar:
  • Max 8 segments totalt.
  • Mån måste betala högsta kabinklassens miles för hela resan.
  • En Stopover ELLER Open Jaw. Inte både och.
  • Det går inte boka bonusresa på vissa flygbolags flygning i premiumkabiner.
    1. Beginning January 1, 2013, award redemption in Lufthansa first class cabin is unavailable
      [*]Award redemption on the Singapore Airlines Suites, First Class and Business Class cabin products on the A380, B777-300ER and A340-500 aircraft is currently unavailable

Bonusresa tabell:
3625d1321976140-tips-bonusresa-pa-kort-varsel-med-us-us-airways-united-states-airways-dividend-miles-usdm_award-chart01.jpg
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Med hjälp av AHO och ett antal samtal till US Dividend miles har jag en bokning, tror jag, från Perth till Cape Town och tillbaks till Brisbane. Kollade min bokning via Checkmytrip och Virtually there. Men ingen av systemen kan hitta bokningen. Jag använde alltså confirmation code, men det kanske inte är samma sak som Amadeus? Behöver man vara orolig?

Confirmation Code: XXXXXX
South African Airways 281

Depart: 11:45 PM Perth, Australia (PER)
Arrival: 4:50 AM Johannesburg, South Africa (JNB)
29 Dec30 DecNANANA
South African Airways 307
Depart: 7:00 AM Johannesburg, South Africa (JNB)
Arrival: 9:10 AM Cape Town, South Africa (CPT)
30 DecNANANA
South African Airways 316
Depart: 8:50 AM Cape Town, South Africa (CPT)
Arrival: 10:50 AM Johannesburg, South Africa (JNB)
09 JanNANANA
Thai Airways 992
Depart: 1:40 PM Johannesburg, South Africa (JNB)
Arrival: 5:55 AM Bangkok, Thailand (BKK)
09 Jan10 JanNANANA31C
Thai Airways 473
Depart: 11:59 PM Bangkok, Thailand (BKK)
Arrival: 12:05 PM Brisbane, Australia (BNE)
10 JanNANANA12E
 
Last edited by a moderator:

ACervin

Medlem
Jag var kanske lite för het på gröten. På US Airways hemsida; manage my booking kan man hitta bokningen. Men behöver man något annat bokningsnummer för att checka in eller duger detta?
 

agehall

Medlem
Jag var kanske lite för het på gröten. På US Airways hemsida; manage my booking kan man hitta bokningen. Men behöver man något annat bokningsnummer för att checka in eller duger detta?

Jag hade samma problem tidigare när jag hade en USDM bokning. Det behöver inte betyda att det är något problem. Ring och kolla med dem att de ser bokningen och be att få SAA's bokningsnummer. Det brukar hjälpa.
 
Toppen