Senaste nytt

Är AF8 Paris-New York inställd idag?

Hej, Karin!
Har en long-shot fråga: enligt alla statussidor har AF8 idag ställts in, finns det något mer att gå på angående just denna flygning?
Vad hände med passagerare osv då denna flight enligt vad jag vet är dagens absolut sista avgång mot USAs östkust. Är det övernattning på CDG som gäller? :eek:
Finns det något motsvarande avgång från AMS?
Tack.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Är den inställd så finns det ju tydliga regler för vad som då händer, vilket du naturligtvis vet. Om man väljer att åka till CDG så erbjuds man övernattning där alt boka om hel resan till ett senare datum eller med KLM, men KLM senaste till NYC går redan 17.50...
Om allt fungerar som det ska så ska du via vår tjänst connect ha blivit kontaktad och erbjuden till annat alternativ än AF 008... eller??
hls Karin
 
Om allt fungerar som det ska så ska du via vår tjänst connect ha blivit kontaktad och erbjuden till annat alternativ än AF 008... eller??
hls Karin
Tyvärr, i min värld finns inget alternativ till AF8, sålänge det finns inget TATL flyg som ankommer till NYC före kl 10. Men jag måste ge eloge till er tjänst som har meddelat allt i tid senast när det försenades. Jag själv var inte på den flygning som ställdes in.
Missa en anslutning till AF8 är det värsta som kan hända för min del, var så jätte arg på en pax som av en konstig anledning bytte sin placering trots bälteslampan. Hade kaptenen vänt flyget pga en idiotpax hade jag nog bett om hjälp från Igorius och Agö att stämma denna paxen för allt han ägde och skulle äga :D Jag kan nog ha AF7/8 som min underskrift, så mycket betyder deras punktlighet för mig :)

P.S. än igen tack till GBG gänget. Dock snälla, sätta upp Final call/Omedelbar avgång när det finns 30 min till avgång är lite fult tycker jag. "Amy" förklarade det med motvind och att kaptenen ville avgå asap. Då vore bra kanske att meddela loungen och få alla ut samt ropa ut i högtalare och skynda på alla dessa "vintersemesterfirande" i mjukisbyxor som ändå dyker upp sist med sina enorma ryggsäckar 10 minuter före planerad avgångstid.
 
Hej! Har meddelat dina synpunkter till vår stationschef i Göteborg, ser naturligtvis din poäng! Hls Karin
Vad, redan?! :) Det var kvickt, bor ni grannar, eller ;)
Förresten, vet du om SkyPriority vid gate 17 fungerar? Det är inte så att det blir enorma köer där men när man är på väg från loungen eller även ifrån Duty Free just nu(ombyggnad) så gör man en omväg till gemensamma kön(det var glest där med) när den är stängt.
Tar en bild nästa gång att visa vad jag menar ;)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej ! VI har en Sky Prio skylt vid gate 17 och använder oss av två flöden. Dock så är gaten lite olyckligt utformad och en ombyggnad av densamma är en förhoppning... en fråga som drivs just nu. Tag gärna en bild nästa gång du passerar och skicka mig som MMS!
0708-991731, Hälsn Karin


Vad, redan?! :) Det var kvickt, bor ni grannar, eller ;)
Förresten, vet du om SkyPriority vid gate 17 fungerar? Det är inte så att det blir enorma köer där men när man är på väg från loungen eller även ifrån Duty Free just nu(ombyggnad) så gör man en omväg till gemensamma kön(det var glest där med) när den är stängt.
Tar en bild nästa gång att visa vad jag menar ;)
 
Toppen