Senaste nytt

Hjälp sökes: Asien-hoppande ex-NGO

Henry

Medlem
[BOKAT OCH KLART!]

Hej igen!

Hoppar med all sannolikhet min RGN-runda då det verkar för riskabelt/omstämdigt. Vill i stället ha synpunkter på följande biljettförslag:
Picture 5.jpg Picture 6.jpg

Det är långt ifrån två varv runt jorden och mänsklig som jag är lyckas jag prisa den för 11 000 SEK hos Air China. Samtliga segment ger 50% till A3, förutom HKG-PEK, PEK-HND som båda ger 100%. Visst blir det lite hoppande mellan PEK och andra destinationer, men jag ser det som nödvändiga miles för att plocka hem guldet. Behöver jag oroa mig för att PEK-hoppandet ställer till några problem med visum? Jag har ett double-entry visa som skall brukas vid senare tillfälle och vill inte slösa bort det här.

Är det någon som lyckas prisa den lägre eller har övriga synpunkter? Hong Kong besöker jag gärna då en vän är där just då. Kan tyckas vara lite lång tid i staden, men det ger mig tid med min vän samt upptäcka på egen hand. Ett besök till Macau vore också kul.

Gällande Singapore så tänkte jag även spana in Kuala Lumpur och ta en färja till Indonesien, därav lite längre tid där.

I sedvanlig BC-anda så utlovas öl till alla givande synpunkter.

Bästa hälsningar,
Henry
 
Last edited:
Toppen