Senaste nytt

Varning för Radisson Blu Hotel Rome

Jag vill varna alla kära BC.se medlemmar att undvika Radisson Blu Rome. Här kommer bilden från Junior Suite och jag säger att detta kan inte räknas som 5 stjärnig hotell enligt min bedömning. Men vem har designat badrummet så att det skall finnas parkett där...
Det var första gången att jag var missnöjd och besviken på något av Radisson hotell... :mad:

IMG_4311.jpg
 

Najk

Medlem
Jag vill varna alla kära BC.se medlemmar att undvika Radisson Blu Rome. Här kommer bilden från Junior Suite och jag säger att detta kan inte räknas som 5 stjärnig hotell enligt min bedömning. Men vem har designat badrummet så att det skall finnas parkett där...
Det var första gången att jag var missnöjd och besviken på något av Radisson hotell... :mad:

Jag bodde i en Junior Svit på samma hotell för 5 år sedan. Jag kommer ihåg att det var lite speciellt badrum och att det var bakom sänggaveln. Jag gillade rummet och den stora balkongen där jag inmundigade stora mängder Peroni ;)

Jag har bara positiva minnen från hotellet men mycket kan hända på 5år
 
Jag bodde i en Junior Svit på samma hotell för 5 år sedan. Jag kommer ihåg att det var lite speciellt badrum och att det var bakom sänggaveln. Jag gillade rummet och den stora balkongen där jag inmundigade stora mängder Peroni ;)

Jag har bara positiva minnen från hotellet men mycket kan hända på 5år

Tyvärr har mycket hänt under senaste 5 åren. Jag bytte rum 2 gånger med min resesällskap och den här bilden är från det sista. Här kommer bilden om markisen som var trasig... :(

IMG_4364.jpg
 

rob74

Medlem
Jag vill varna alla kära BC.se medlemmar att undvika Radisson Blu Rome. Här kommer bilden från Junior Suite och jag säger att detta kan inte räknas som 5 stjärnig hotell enligt min bedömning. Men vem har designat badrummet så att det skall finnas parkett där...
Det var första gången att jag var missnöjd och besviken på något av Radisson hotell... :mad:

Ajdå! Det var trist.
Jag var ju nästan på väg dit i våras, men 4-4-2 gick inte att boka då det var dags, så det blev Hotel Viminale på Via Cesare Balbo som hörde till en italiensk kedja istället. Det var helt okej och jag kan tänka mig det igen till nästa resa. Schyst takterrass att intaga sin Peroni på... :cool:
424 euro för 4 nätter kostade det då, efter en ombokning då priset hade gått ner med ca 700 kr...
 
Någon som bott här på senare tid? Det är väldigt bra priser på mina datum men blir lite skrämd när jag läser recensionen här och på booking.com/tripadvisor.
 

DRG

Medlem
Min sambo bodde där för ca 8 månader sedan. Hon var inte nöjd. Rummet var slitet och framförallt väldigt lyhört. Vad jag förstod var kvarteren runt inte heller så trevliga kvällstid, i vart fall inte för ensam kvinna m. Men allt är ju en fråga om pris. Var i vart fall rent.
 
Någon som bott här på senare tid? Det är väldigt bra priser på mina datum men blir lite skrämd när jag läser recensionen här och på booking.com/tripadvisor.
Vi bodde där ett par nätter i början på mars och var väldigt nöjda, uppgraderad, fräscht rum och väldig trevlig personal. Dock lite konferenshotellkänsla, kanske bättre under sommaren när poolen är öppen, den såg trevlig ut. Däremot håller jag med @DRG om att det inte är det trevligaste området runt centralstationen, ganska rufft. Också behöver du nästan transport var du än ska, lite för långt för promenad till centrum eller colloseum o.dyl.
 
Toppen