Senaste nytt

Resa till Istanbul, hjälp! :)

Palazzi

Medlem
Heja alla medlemmar och vänner! :)

Jag ska göra en liten Europeisk rundtur i Businessclass.... Jag tänkte testa lite olika bolag (kommer givetvis recensioner).

Är redan bokad med Turkish Airlines, British Airways och SAS, men hade tänkt testa ytterligare någon under samma resa.

Bokade först Aegean MAD-ATH-IST, men det flyget ställdes in (Madridflygningarna kommer troligen göra säsongsuppehåll). Jag kan visserligen boka samma bolag från annan ort, men tänkte att det kan vara intressant att testa något annat också :).

Begränsningarna är följande:
- Flyget avgår från Europa (Tel Aviv är också OK).
- Bolaget är medlem i OW eller *A (verkar vara dåligt med OW inom Europa)
- Flygning ska vara över 1h40min
- Slutdestination ska vara IST
- Betald biljett, inga poängresor
- Utresa 25-29Jan

Hade gärna flugit SWISS, men känns surt att betala mer för en enkelbiljett än T/R... (kanske finns något prisvärt alternativ?).

Om jag tittar på flygplatsens hemsida får jag följande flygbolag enligt mina preferenser:
SWISS
Lufthansa
LOT
Croatia Airlines
Austrian Airlines
Adria Aegean
Aegean

Några intressanta och prisvärda resvägar? :)

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Aegeans enkelresa i Buisness class mellan Milano och Istanbul via Aten kostar runt 342 EUR inkl. skatter. (Fare basis: Z1A3IC) Problemet är det kräver övernattning i Aten.
 

Palazzi

Medlem
Aegeans enkelresa i Buisness class mellan Milano och Istanbul via Aten kostar runt 342 EUR inkl. skatter. (Fare basis: Z1A3IC) Problemet är det kräver övernattning i Aten.

Det lutar faktiskt åt denna. Även min Madridflygning hade övernattning i Athen (det är bara kul!:)). Hittar väldigt få alternativ... Nästan lika dyrt att flyga ekonomiklass med Croatian och Adria.

Det blir troligen MXP-ATH-IST i C eller FRA-ATH-IST i Ekonomiklass med 100%; 2.957SEK VS 1.535SEK.
 

Jonas C

Medlem
Du kan ju alltid boka en open-jaw biljett med SWISS eller LH, t.ex MAD-FRA/MUC/ZRH-IST och sedan använda retursegmentet på t.ex ARN-BER. På så vis brukar du kunna få tag på de låga bokningsklasserna, och biljetten hamnar på cirka 1600kr som billigast. En bra deal enligt mig.

Hittade själv en open-jaw med SWISS.

25 Jan:

MAD-ZRH kl 9.30-11.50
ZRH-IST kl 12.40-16.35

Hemresa 12 Feb

ARN-BER kl 17.20 - 18.50 med SAS

pris: 1250kr!
 
Toppen