Senaste nytt

Tillgång på award-biljetter i business class/första klass över jul/nyår?

Yekermo

Medlem
Jag funderar på att ta en sista-minuten-resa över jul/nyår med frugan till Asien. Givetvis är det ju snordyrt att så här dags köpa biljetter på vanligt sätt över jul/nyår men frågan är - hur ser tillgången ut på *A awardbiljetter? Kollar jag just nu idag så är det rätt skralt till de flesta destinationer, men Thai t.ex. brukar ju släppa på sina F nära avgång, frågan är om de har några platser kvar i dessa klasser eller om även dessa brukar säljas slut i juletider? Tacksam för all kunskap eller erfarenhet om detta!
 

Senator

Moderator
Jag funderar på att ta en sista-minuten-resa över jul/nyår med frugan till Asien. Givetvis är det ju snordyrt att så här dags köpa biljetter på vanligt sätt över jul/nyår men frågan är - hur ser tillgången ut på *A awardbiljetter? Kollar jag just nu idag så är det rätt skralt till de flesta destinationer, men Thai t.ex. brukar ju släppa på sina F nära avgång, frågan är om de har några platser kvar i dessa klasser eller om även dessa brukar säljas slut i juletider? Tacksam för all kunskap eller erfarenhet om detta!

Vart vill du åka? Vilket program har du? Vilka bolag letar du med?

Själv bokat ARN-AMS-SIN-BKK/HKT-SIN-CDG-ARN med SK/SQ/TG den 20/12 för avresa den 27/12 utan problem för några år sedan.
 

Yekermo

Medlem
Sorry för klen information - jag är ute efter att åka till BKK, HKG, NRT eller SIN. Jag har en drös med USDM-miles jag vill använda upp... helst då boka TG F.
 

Dr. Miles

Expert
SWISS till Beijing och ansluta till THAI:s fakirflyg till Bangkok. Det finns ganska bra platstillgångar.
Du landar Bangkok före lunch.
 

Senator

Moderator
Hej igen... Min gissning är att följande destinationer kommer du hitta hyfsat med tillgänglighet från Europa, sedan lägga till intra-Asia sträckor:
NRT
PVG
ICN
HKG

Här bör det finnas en rad alternativ i C och F. Själv aldrig haft svårt att hitta resor inom Asien. Nu vet jag inte hur USDM zoner funkar...
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svar AHO, vilka datum kollar du då? Använder du awardtravelr?

Jag har kollat utresan mellan 20-25 Dec.
Som Senator skriver, det är lättare att hitta platstillgångar till norra Asien under vintertid(föutom till/från Hong Kong).
Observera att Japan firar nyår enligt västerlänsk kalender. Därför platstillgång runt 29-31 dec ut och 04-06 jan mot Japan kan vara svårt att hitta oavsett destination.

Jag kollar med ExpertFlyer grovt, sedan dubbelkolla med ANA om award-platsen/platserna verkligen finns.
 
Toppen