Senaste nytt

SJ kopplar sig till Amadeus distributionsplattform Total Rail

Palazzi

Medlem
Jag var på presskonferensen imorse, kommer mer info till helgen.

Ska bli intressant att höra om vad det blir!

Jag förstår inte riktigt hur det ska gå till just nu.. Är det inte bara ARN & CPH som överhuvudtaget kan nås med tåg? Finns SJ på ARN:confused: Trodde det bara var SL, Upptåget och "Expressen"... (Jag har dock väääldigt dålig koll på detta).

Deutsche Bahn är ju iofs bokningsbara genom Amadeus... Många bolag som har code-share: Jag vet iaf att LH, Ethiopian & Qatar har det...
 

Jonas C

Medlem
SJ finns på Arlanda och Kastrup ja. Dessvärre måste man betala en saftig stationsavgift på Arlanda för att komma igenom spärrarna vid resa med SJ. Även SJ-SAS komma fram garantin gäller om man flyger med SAS från CPH/ARN och har en SJ biljett med 1-timmes bytestid.
 
Nej då, SJ går fint att åka direkt från ARN (stationen i Sky City) på ett antal tåg som stannar där! Givet att du betalar den extra stationsavgiften såklart.

Tar direkttåget Linköping - Arlanda varje gång jag inte kan flyga från LPI, och ibland kommer det fram i tid ;-)
 

Jonas C

Medlem
För mig som bor strax utanför Västerås är SJ till Arlanda en garanti för ett missat flyg. Missade nästan mitt flyg förra veckan p.g.a en försening på "matartåget" till Sala. Lyckligtvis nog skulle jag resa vidare med Swebus från Västerås istället för InterCity från Sala (vars anslutning redan var missad, och nästa tåg skulle gå två timmar senare). Min bytestid i Västerås var 16 minuter, och tåget kom 15 minuter försenat. Hann mot alla odds med anslutningen till slut. Bussen var snäll nog att stanna efter dess att jag sprang ut viftandes med armarna.

SJ är med andra ord ett dyrt och dåligt alternativ för mig, såvida jag inte flyger med SAS eller har en 6 timmars bytestid på Arlanda…
 

Jacob

Medlem
Ska bli intressant att höra om vad det blir!
Har en pressmapp samt lite egna anteckningar och har även frågat Amadeus om jag kan få lägga upp några av de slides som användes under presentationen som var ganska talande. Hur som helst ska jag försöka skriva ihop något under helgen.

Det är ett spännande projekt. De har jobbat på detta länge och det var munkavle på personalen fram till 08.30 då den officiella presentationen började, inte ens under fikat innan fick de säga något om innehållet.
 
Toppen