Senaste nytt

Hjälp med anslutningar.

Jag har fått i uppdrag att besöka kunder i Dubai och Sydney och los angeles.

Vad är bästa vägen och med vilka bolag ?

Jag skulle vilja testa Emirates första klass från London till Dubai men osäker på om dom flyger den sträckan.

Men kan man flyga emirates hela vägen från london-dubai-sydney.LA-London ?

Om inte vad ska man ta för bolag ?

Planen är att flyga runt under april och maj månad nästa år.

Inte för att jag e så pigg på det i och med nyfödda sonen som jag hellre väljer att spendera tid med men firman sa då att jag får ta med mig familjen på resan om dom kan samt flyga first el business.

så stoppen mellan dubai och sydney får gärna vara ngr dagar och samma sak med sydney-LA.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan använda The Great Escapade.
Du kan flyga med Virgin Atlantic(VS), Singapore Airlines(VS) och Air New Zealand(NZ).

Det kostar 5.963 GBP + skatter i Business class.

Exempel resväg:

London-Dubai: Virgin Atlantic
Dubai-Sinagpore: Singapore Airlines
Sinagpore-Sydney: Singapore Airlines
Sydney-Auckland: Air New Zealand
Auckland-Los Angeles: Air New Zealand
Los Angeles-London: Air New Zealand/Virgin Atlantic

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag skulle vilja testa Emirates första klass från London till Dubai men osäker på om dom flyger den sträckan.
Jag det gör dom. Du kan flyga Emirates London-Dubai-Sydney, även i första klass. Du kan dessutom flyga Airbus A380 hela vägen om du vill det.

Los Angeles-London blir dock svårt. Vad jag minns flyger inte Emirates till Los Angeles och dessutom skulle det bli en stor omväg eftersom det blir byte i Dubai igen.

Dock finns det andra bolag jag skulle välja framför Emirates som i min mening har lite för varierande service. Det kan variera från mycket bra till högst mediokert.
 

Magino

Medlem
Emirates flyger absolut till Los Angeles från Dubai, en härlig 16h flight, men att ta EK från SYD-LAX känns inte som det bästa alternativet.
 

Jacob

Medlem
Emirates flyger absolut till Los Angeles från Dubai, en härlig 16h flight, men att ta EK från SYD-LAX känns inte som det bästa alternativet.
Du har rätt. Kunde inte kommat ihåg att jag sett något om denna rutt någongång, och det är en galet lång sådan också.

Annars skulle jag nog satsa på en jorden runt biljett i detta fall. London-Sydney-Los Angeles-London blir en jorden runt resa och exempelvis med Star Alliance finns det flygbolag som täcker in alla sträckor.
 
Toppen