Senaste nytt

Hur man snabbast boardar ett flygplan (SvD)

Gnopps

Medlem
Välkommen hit mansgru! Så länge som man har en reserverad sittplats spelar det inte så stor roll för mig i vilken ordning man går på (kan ju hoppas att jag har guldkort å får gå på när jag vill).
 

Roger J

Medlem
Väldigt teoretiskt. När flygbolagen/passagerarna inte ens klarar av att ha priority boarding för guldmedlemmar.
"Nu boardar enbart passagerare med A-platser på ojämna rader...". Ha ha.
 
Vid en längre flygresa för några år sedan kom jag (enligt mig själv) på den geniala ideen hur man boardar snabbast. Då alla flygbolag vill maximera flygtiden borde det bästa (dock hög investeringskostnad för flygplatserna och nyutveckling av flygplan) vara att ha lösa interiör som man skiftade när planet var vid gate'n. Detta kan liknas vid lastningssätt av Airbus transport flygplan Guppy (se länk nedan) där man "svänger ut" cockpit'en från planet och lastar rakt in. På samma sätt skulle man kunna ha moduler med komplett interiör och bagage. Bortsett från underhåll, tankning etc skulle man på så sätt minimera tiden på plattan till kanske 10 min.

Photos: Aero Spacelines 377SGT Super Guppy Turbine Aircraft Pictures | Airliners.net
 
Toppen