Senaste nytt

Resa Seoul-Sverige - tips? Behöver man visum för transit i Moskva?

tobbe88

Medlem
Hej BC!
Har äntligen kommit iväg till Seoul med QR i C. Dagen innan jag åkte fick jag reda på ifrån skolan (pluggar på universitet) att de ändrade redovisningsdatumet till 1,5 veckor fram vilket innebär att att jag kan stanna extra i Seoul. Jag bokade min biljett i D-klass (promotion ticket) vilket innebär att jag inte kan boka om biljetten... Jag har ringt och mailat både qatar i Sverige, Seoul och i Doha. Men det går tyvärr inte... Är så otroligt lack att de inte vill hjälp mig med detta (dock förstår jag att de inte kan tumma på reglerna, jag har ju ingått ett avtal men är ändå så lack). Detta innebär att jag måste köpa en ny biljett om jag vill skjuta på hemresan en vecka. Jag är som sagt student och jag hade sparat pengar så att jag kunde få åka i C både fram och tillbaka. En ekonomi biljett då? Nej, kan inte åka längre sträckor än ca 4 h i flyg pga ett otroligt dåligt knä (operaerats 9 gånger). Så en biljett i C är typ ett måste. Har ju så klart kollat både på expidia och mrjet (även kollat till FRA och LON), det biligaste jag kan få köpa är aeroflot för ca 10 000 till ARN (dock kan jag itne åka med dem eftersom man måste ha ett visum i ryssland, tror det är lite knappt med tid?)... Har ni några tips hur jag kan lösa detta problem utan att bli helt ruinerad?

MVH Tobbe
 

Jacob

Medlem
det biligaste jag kan få köpa är aeroflot för ca 10 000 till ARN (dock kan jag itne åka med dem eftersom man måste ha ett visum i ryssland, tror det är lite knappt med tid?)
Nej du behöver inte ha visum för att byta flyg i Moskva. Det är som vilken internationell transfer som helst.

I övrigt kommer det alltid bli dyrt att köpa en enkelbiljett, oavsett kabinklass och flygbolag.
 

011430121

Medlem
Detta är risken med att köpa inte ombokningsbara biljetter.
Din biljett är nog 10.000:-15.000:- billigare än om Du hade köpt en ombokningsbar C biljett.
 

tobbe88

Medlem
Jo visst att åka till datumet. Men kommer bara att klättra på väggarna när jag kommer hem samt att det är mysigt att få träffa flickvännen när man äntligen har tid att åka och hälsa på. Har väl lärt mig av mitt misstag, kommer aldrig göra så igen...
 

Jacob

Medlem
Jo visst att åka till datumet. Men kommer bara att klättra på väggarna när jag kommer hem samt att det är mysigt att få träffa flickvännen när man äntligen har tid att åka och hälsa på. Har väl lärt mig av mitt misstag, kommer aldrig göra så igen...
Du får väl lära av misstagen som många andra här gjort innan dig.

Dock finns det ingen anledning att vara arg på flygbolaget. En rabatterad biljett innehåller normalt sett restriktioner (det är ju vad man betalar för att slippa när man köper en fullprisbiljett) så att förvänta sig att ett flygbolag ändå ska tumma på reglerna är lite hårt.
 
Toppen