Den 16 oktober i år skulle jag och min fru resa till hawaii via EWR och San francisco i businessclass för första gången. Detta med SAS och United från EWR-Hawaii.
Glada i hågen gick vi till incheckningsdisken för Businessclass dels för några frågor samt att checka in.
Mannen som tar emot oss är både stressad och jag upplever honom som inte särskilt intresserad, vi är de enda kunderna där. Det första han säger är att vi ska checka in på United's disk nånstans längre bort eller gå till någon automat. Tillslut går han med på att checka in oss!
På frågan om vilken lounge som vi har access till under resan svarar han hånfullt att det har vi minsann ingen tillgång till! Såvitt jag vet bör det finnas åtminstone en för businessclass på Arlanda samt även i EWR...
Vi orkar inte bråka, med vem skulle vi kunna tala med? Vi blir ledsna samt besvikna, vi reser mycket och vi har aldrig blivit bemötta på liknande vis någonstans!!! detta på SAS Businessclass!!!
Jag kan inte hitta något telefonnummer till customer relations utan hänvisas till nåt webbformulär... det är väl inte Ryanair jag ska till???
Min undran är om detta är signifikativt för SAS eller ens acceptabelt?!? Jag har därefter läst om och på Businessclass.se och hoppas på hjälp härifrån hur jag ska lösa detta tråkiga dilemma.
För övrigt var flighten till och från EWR helt suverän med trevliga människor och fantastisk service. Fn. bokar vi och vårt företag andra flygbolag tills jag får ett nöjaktigt svar från SAS/customer relations, en resa hittills på 150kkr har bokats.
Mvh/Jaws
Glada i hågen gick vi till incheckningsdisken för Businessclass dels för några frågor samt att checka in.
Mannen som tar emot oss är både stressad och jag upplever honom som inte särskilt intresserad, vi är de enda kunderna där. Det första han säger är att vi ska checka in på United's disk nånstans längre bort eller gå till någon automat. Tillslut går han med på att checka in oss!
På frågan om vilken lounge som vi har access till under resan svarar han hånfullt att det har vi minsann ingen tillgång till! Såvitt jag vet bör det finnas åtminstone en för businessclass på Arlanda samt även i EWR...
Vi orkar inte bråka, med vem skulle vi kunna tala med? Vi blir ledsna samt besvikna, vi reser mycket och vi har aldrig blivit bemötta på liknande vis någonstans!!! detta på SAS Businessclass!!!
Jag kan inte hitta något telefonnummer till customer relations utan hänvisas till nåt webbformulär... det är väl inte Ryanair jag ska till???
Min undran är om detta är signifikativt för SAS eller ens acceptabelt?!? Jag har därefter läst om och på Businessclass.se och hoppas på hjälp härifrån hur jag ska lösa detta tråkiga dilemma.
För övrigt var flighten till och från EWR helt suverän med trevliga människor och fantastisk service. Fn. bokar vi och vårt företag andra flygbolag tills jag får ett nöjaktigt svar från SAS/customer relations, en resa hittills på 150kkr har bokats.
Mvh/Jaws
Last edited: