Senaste nytt

Problem vid resa longhaul, business class

Jaws

Medlem
Den 16 oktober i år skulle jag och min fru resa till hawaii via EWR och San francisco i businessclass för första gången. Detta med SAS och United från EWR-Hawaii.
Glada i hågen gick vi till incheckningsdisken för Businessclass dels för några frågor samt att checka in.
Mannen som tar emot oss är både stressad och jag upplever honom som inte särskilt intresserad, vi är de enda kunderna där. Det första han säger är att vi ska checka in på United's disk nånstans längre bort eller gå till någon automat. Tillslut går han med på att checka in oss!
På frågan om vilken lounge som vi har access till under resan svarar han hånfullt att det har vi minsann ingen tillgång till! Såvitt jag vet bör det finnas åtminstone en för businessclass på Arlanda samt även i EWR...
Vi orkar inte bråka, med vem skulle vi kunna tala med? Vi blir ledsna samt besvikna, vi reser mycket och vi har aldrig blivit bemötta på liknande vis någonstans!!! detta på SAS Businessclass!!!
Jag kan inte hitta något telefonnummer till customer relations utan hänvisas till nåt webbformulär... det är väl inte Ryanair jag ska till???

Min undran är om detta är signifikativt för SAS eller ens acceptabelt?!? Jag har därefter läst om och på Businessclass.se och hoppas på hjälp härifrån hur jag ska lösa detta tråkiga dilemma.

För övrigt var flighten till och från EWR helt suverän med trevliga människor och fantastisk service. Fn. bokar vi och vårt företag andra flygbolag tills jag får ett nöjaktigt svar från SAS/customer relations, en resa hittills på 150kkr har bokats.

Mvh/Jaws
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Jaws.
Det är tråkigt sådant händer. Jag vet dock lite om SAS+United policy när man har anslutning från Business class inter-kontinental flygning.
Hoppas andra kan svara det bättre än mig.

När det gäller synpunkter/klagomål är det riktigt att man fyller i webbformulär. Svaret kom ändå ganska fort när jag gjorde sist.
 

Senator

Moderator
Hejsan,

Jag vill också välkomna Jaws hit och hoppas inte han blir arg när jag ber om lite förtydligande och korrigerar lite :cool:
Jag gissar din rutt var Stockholm (ARN) - Newark (EWR) - San Francisco (SFO) - Hawaii (t.ex. HNL). Är detta korrekt? För EWK är Newton City/County Airport i Kansas ;) Newton City/County Airport - Wikipedia, the free encyclopedia

Min fråga är; talar vi om SAS incheckning på ARN?
Skall du med SAS SK903?

Om detta stämmer, så har du rätt till ett besök i SAS Business Class loungen. Skulle gärna vilja ha detta förtydligat innan man kan ge mer råd och tips.
 
Last edited:

jth

Medlem
Det låter väldigt konstigt. Kan du bara klargöra några saker? jag förmodar att det var Newark (EWR) du flög via. Var du bokad på SAS (SK903) eller Uniteds (UA69) flight (eftersom han ville att du skulle checka in på deras disk)?
 

JacobGBG

Medlem
Det ska väl räcka med att åka C med ett *A bolag för att få tillträde till alla deras C-nivå lounger?? Väldigt konstigt beteende av denna expedit. Sök nytt jobb?
 

Jaws

Medlem
Hej och tack för svar
Det är ARN till Newark, EWR, sorry där.
Vi reste SAS business Arlanda-Newark och United från Newark-San Francisco-Oahu-Maui.
SK903 på businessdisken på arlanda, jag tror han var från sas men är ej säker, tyvärr.

Det som knäckte oss mest var hånfullheten han utsatte oss för...nåt för SAS att jobba med...
First impression lasts...

Mvh/Jaws
 

Jaws

Medlem
Till vilken lounge skulle vi gå till, vi blev avfärdade och fick ingen hjälp? ( ingen sarkasm)
Vi uppgraderade till first class där det gick, annars economy+ på united
Någon sträcka fick vi economy då det var fullbokat, vår resa bokades sent...
 
Toppen