Senaste nytt

Bästa pris/biljett/uppgradering till Los Angeles

Paulina

Ny medlem
Jag behöver hjälp med att hitta den smartaste biljetten (pris, uppgradering etc) från Stockholm till Los Angeles. Avresa datumen 15-17 dec, återresa några ca tre dagar efter utresa, beror på pris etc. Jag vet att det finns en biljett med Lufthansa från Frankfurt till LA den 15/12, (fakiren) ca kl. 06.35, är den på något sätt möjlig att komma över antigen till bra pris eller få till en uppgradering?
Tacksam för svar!
/Paulina
 

agehall

Medlem
Tja, de billigaste biljetterna verkar kosta runt 10k. Men att uppgradera dem är nog svårt. Frågan är vad som är "smart" för dig? Är det pris eller bekvämlighet du prioriterar?

När vi pratar om resor från punkt A till B och det är så pass "enkla" resmål, så gör nog expedia ett lika bra jobb som någon annan, så det enklaste är väl att du letar lite själv där..
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Paulina!
Det vore bra om du kunde skriva om din budget, antal personer som reser, preferens av flygbolagsallians etc.
 

Paulina

Ny medlem
Ja absolut: Buget: Billigt! Antal personer: 2 Allians: Jag har Eurobonus/Star Allians, men misstänker att de personer som jag ska skicka iväg inte tillhör någon allians. /Paulina
 
Ja absolut: Buget: Billigt! Antal personer: 2 Allians: Jag har Eurobonus/Star Allians, men misstänker att de personer som jag ska skicka iväg inte tillhör någon allians. /Paulina

Skriv i pengar... vad som är billigt skiljer sig något otroligt från person till person. Du kanske menar så billigt det bara går?

Det underlättar för folket här om de vet vilken summa som är maxbudget, annars slösar de kanske bara med sin tid.
Bara ett tips! :)

För övrigt, välkommen!
 
Last edited:

Paulina

Ny medlem
Tack för svar! Billigt är förstås en relativ fråga, men oavsett så måste dessa personer iväg om det kostar 6000 pp eller 15000 pp.
/Paulina
 

agehall

Medlem
Tack för svar! Billigt är förstås en relativ fråga, men oavsett så måste dessa personer iväg om det kostar 6000 pp eller 15000 pp.
/Paulina

Det är fortfarande helt omöjligt att ge dig bättre alternativ än vad du själv hittar om du söker på ARN-LAX på expedia. Du har i princip sagt att pris är ovässentligt. Om du inte sätter några begränsningar så är det helt omöjligt att ge ett bättre svar än du redan fått.
 
Toppen