Senaste nytt

Menyn för Norwegians långdistanslinjer

Jacob

Medlem
Vet inte om någon skrivit om detta tidigare, men nu finns information på Norwegians webbsida om vilken mat man kan beställa på de nya linjerna till Bangkok och New York.

För vuxna finns två alternativ:
*Nice&Tasty Menu är avsedd för dig som tycker om god mat.
*Premium Menu är avsedd för dig som vill ha det där lilla extra och har beställt en Premiumplats.

Dessutom finns Pioneer Menu för barn.

Meny Nordamerika och Asien - Norwegian
 

Totopez

Medlem
Barnmenyn är ju ett skämt, eftersom den kostar lika mycket som vuxenheten.
300 spänn för fabrikstillverkade köttbullar med mos? Kom igen!
 
Kött med grön curry
Mör köttbit med kryddade grönsaker i en stark grön currysås, serveras med ris samt coleslaw vid sidan av. Till efterrätt serverar vi chokladkaka som dekorerats för hand..

Är det gamla Konsum som levererar maten? Kött.
 

NiNE

Medlem
Haha det låter ju nästan som att de skämtar om sig själva på något vis. "För dig som tycker om god mat" ???

Jag blir inte direkt mer sugen på chokladkakan bara för att den har dekorerats för hand. Snarare tvärtom.
 
För 1264SEK som det kostar enkelväg JFK-ARN jag kan resa utan mat. Alltså, jag menar allvar: flyget avgår 21.00 och vid denna tidpunkt har jag redan haft min kvällsmat. Jag tar mina nackkudde och dunjacka på och sover hela vägen, frukost kommer jag ta med: en baguettemacka från Prêt för $7.95 går nog bra, dricka köpes strax före boarding. Hoppas bara att andra bolag vill inte förlora mig och sådana som mig till Norwegian och sänker sina pris innan det blir för sent ;)
 

Tjaeng

Medlem
Vart har ni fått prisuppgifterna ifrån? 300 kronor för standardmenyn låter onekligen väldigt tilltaget. Speciellt om apertif och snacks inte ingår. Blir det någon brödkorg tro?
 

MarcusC

Medlem
Hittar inga priset heller...300kr kan väl inte stämma....för någon meny? Billigare köpa med sig bra mat innan man går ombord isåfall....eller kommer de neka detta :/?
 

Totopez

Medlem
Eftersom man bara kan beställa mat i samband med bokningen så hittar man inte priserna någon annanstans.
Men så här ser det ut:
Menypriser
Vegetarisk meny 299 SEK
Veganmeny 299 SEK
Laktosfri meny 299 SEK
Halalmeny 299 SEK
Glutenfri meny 299 SEK
Diabetikermeny 299 SEK
Barnmeny 299 SEK
Nice&Tasty-meny 299 SEK

Detta ingår i de förhandsbeställda menyerna
Två måltider (lättare mat och varm mat), där dricka ingår (vin, öl eller mineralvatten).
Valet mellan två olika rätter till middag. Valet gör du ombord. Oavsett vad du väljer består middagen av en liten förrätt, en huvudrätt och en efterrätt till kaffet.
Separat barnmeny (Pioneer-meny).
Egna rätter för dig med speciella behov.
Bon appétit – hoppas det smakar!

Barnmeny. 299 kr.
Barnmeny, köttbullar
Huvudrätten i det här alternativet är köttbullar med mos. Som tillbehör finns det lingonsylt ketchup och till efterrätt lite godis.

Smaka på den. 299 kr.
 
Toppen