Senaste nytt

Behålla Flying Blue Silver

jumbooze

Medlem
Hej,

Jag letar efter ett billigt sätt att behålla mitt silver på :D

Jag fick en "varning" frå AF om att jag håller på att tappa status, och det går ju inte för sig här kommer ju Agö mfl flyga guldrundan nästa år och då vill man ju kunna haka på :D


We would like to inform you that, as of 23/11/2012, it appears that you have earned 13174 Level Miles and 4 Qualifying flights this year*.

To renew your Flying Blue Silver level in 2013, you need to reach 25000 Level Miles or 15 Qualifying flights before the Annual Level Check on 31 December 2012.

Vad är billigast 12000 level miles eller 11 QFS?
Har någon något tips på hur man billigast når målet?

Resan skulle isf vara under julledigheten.
 

agehall

Medlem
På CDG möjligen, men PARFE tar en rätt långt där. Prio boarding kanske är nice, men jag vet inte om det är värt det. Skulle nog lägga pengarna på att nå guld nästa år istället.
 

jumbooze

Medlem
Det är väl den där Passregistreringstjänsten/fasttrack som erbjuds för de som är ofta på nöjesparken även känd som CDG
 
Hittar inte nån tråd om Segment Run på FB...

Jag inser mer och mer vilken nytta jag har av ett Skyteam Elite Plus. Just i år är jag ju matchad på Alitalia, men det kommer stupa i mars 2017. Tycka vad man vill om "Scaryteam" men bor man i Linköping och reser mycket till Västeuropa så är KLM utmärkta. I år och nästa år har mina föräldrar sin båt i Amsterdam och kommer att fortsätta segla ner på Franska atlantkusten. Det kommer bli många flygningar till det området nästa år så då blir det lätt att få ihop ett FB Silver eller tom FB Gold (30 flygningar). Kan även bli en långflygning med KLM/AF nästa år.

Nu tänker jag att som en halvkul grej försöka få ihop 15 flygningar redan i år vilket krävs för att få FB Silver hela nästa år. Bra grund inför nästa års äventyr. Ger ju 50% extra poäng och gratis incheckat bagage, vilket annars kostar extra på KLM i om Europa. Har redan två flygningar och varje resa ut i Europa från LPI via AMS ger ju minst 4. Men jag har ont om lediga dagar och helger resten av året. Därför får det bli Segment Run en eller två helger.

Så till min fråga; nån som har tips på helg-turer som kan ge uppåt 6-8 segment? Smart upplägg att boka till tex Paris fredag kväll, ta hotell vid CDG och sen köra inrikes i Frankrike lör-sön innan hemgång på sön kväll? Hop! ger ju numera segment enligt vissa premisser. Bara ute efter economy och helst så billigt som möjligt.
 
Toppen