Senaste nytt

British Airways Boeing B787 lay-out

Concorde

Founding Member
Från en bekant som är 747 pilot på BA:

Just been looking at the 787 manuals, 2 nice small club cabins one of 3 rows and one of 2.

Galley locations look odd, with 1 in front of first 3 rows then another one and a third right at the back. Rear club cabin might have quite significant through traffic as WTP has no specific toilets with nearest being in front of the 2 row club cabin and 2 7 rows back in Y. Only 2 toilets in J.


WTP = World Traveller Plus (Premium Economy)

787'an kommer inte ha F kabin till att börja med då den är ersättare för 767-300. Dock lär det bli F kabin i den sträckta 787-9 om marknadsklimatet stödjer detta vid launch.
 

bL0m

Medlem
Tack för informationen!

Med andra ord så blir det tre kabiner i vissa 787 och sedan fyra kabiner (First, Businessclass, Premium Economy samt Economy) med 787-9?
 

Jonas C

Medlem
Vad är säteskonfigurationen i Club World? I WT vet jag att det är 2-4-2 som gäller, antar att WTP är 2-3-2. Kommer vi att få se en ny CW produkt på B787:an och A380 när de tas i trafik nästa år?
 

Concorde

Founding Member
2-3-2 Club på 787 vad jag förstått. BA lär dröja med att ersätta sin snart 6 år gamla CW stol. Detta då den erbjuder maximal utväxling mätt i antal säten samt komfort. Inget annat bolag får in så pass många stolar i business som är fully flat, 185cm.

Priset man betalar är som de som testat vet att man kan behöva kliva över grannens ben om denna ligger ner. Personligen kan jag stå ut med detta då sätet är mycket bekvämt liggandes och sittandes och BA har bra priser i business.

FYI BAs första 787 är beräknad i maj månad.
 
Toppen